احمد محمدی‌زاده امروز در مراسمی باحضور وزیر کشور به عنوان استاندار بوشهر معرفی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امروز در جلسه شورای اداری استان بوشهر با حضور احمد وحیدی وزیر کشور از خدمات عبدالکریم گراوند تجلیل و احمد محمدی‌زاده به عنوان استاندار بوشهر معرفی شد.

هیات وزیران چهارشنبه ۳۱ شهریور به احمد محمدی‌زاده به عنوان استاندار بوشهر رای اعتماد داد و حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس جمهور حکم او را دیروز (شنبه سوم مهر) امضا کرد.

سکان استانداری بوشهر به محمدی‌زاده سپرده شد

 محمدی‌زاده متولد ۱۳۴۰ در گناوه است و پیش از این به عنوان فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران و دستیار و مشاور عالی وزیر نفت در دولت دهم فعالیت داشته است.

سکان استانداری بوشهر به محمدی‌زاده سپرده شد

گراوند از مهر ۱۳۹۶ به مدت ۴ سال استانداری بوشهر را بر عهده داشت.

سکان استانداری بوشهر به محمدی‌زاده سپرده شد

 

رئیس جمهور به زودی به بوشهر سفر می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز در سخنانی یکی از سعادت‌های دنیا را خدمت به مردم دانست که مسئولان باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: همه مردم و مسئولان استان تحت هدایت استاندار جدید باید کار جهادی را هدف خود قرار دهند تا توسعه بهتری را در استان شاهد باشیم.

او ادامه داد: سند اقتصاد دانش‌بنیان ۵۰ سال آینده استان، سند توسعه فرهنگی و سند فرهنگ عمومی از اسناد مهم و تحول آفرین در استان است که می‌تواند شاکله اقدام‌های استان در سال‌های آینده باشد.

سکان استانداری بوشهر به محمدی‌زاده سپرده شد

او عنوان کرد: اگر به توسعه دانش بنیان استان توجه و از شخصیت‌های توانمند و برجسته‌ استان حمایت شود، می‌توان به جهش توسعه استان امیدوارتر بود.

امام جمعه بوشهر همچنین از تماس تلفنی با رئیس جمهور خبر داد و گفت: در تماسی که حجت الاسلام و المسلمین رئیسی داشتم در خصوص مسائل مهم استان بوشهر صحبت شد.

صفایی بوشهری گفت: به احتمال رئیس جمهور هفته آینده به استان بوشهر سفر می‌کند تا به صورت میدانی در جریان مشکلات و خواسته‌های مردم این استان قرار گیرد.

استاندار جدید بوشهر نماد مدیریت جهادی است

فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر نیز در این مراسم بیان کرد: استاندار جدید بوشهر از چهره‌های درخشان سال‌های حماسه و ایثار و نماد مدیریتی جهادی است.

سردار علی رزمجو افزود: صبر و حوصله، پیگیری‌های فراوان، داشتن دانش مدیریت و کار در عرصه‌های مختلف و نظم و انضباط کاری از ویژگی‌های خوب عبدالکریم گراوند استاندار پیشین بوشهر بود.

سکان استانداری بوشهر به محمدی‌زاده سپرده شد

او عنوان کرد: خوشحالیم که در هفته دفاع مقدس با نظر هیات دولت و وزیر کشور استانداری سکان هدایت استان بوشهر را در دست می‌گیرد، که خود در عرصه جنگ و جهاد خوش درخشیده و بعد از جنگ در حوزه اقتصادی و سازندگی عملکرد خوبی داشته است.

سهم استان بوشهر از مدیریت‌های کلان کشوری و صنعت نفت ناچیز است

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: سهم این استان از مدیریت‌های کلان کشوری و صنعت نفت، بسیار ناچیز است و این عادلانه نیست.

حجت الاسلام موسی احمدی افزود: امیدواریم انتخاب استاندار جدید بومی آغازی برای استفاده از ظرفیت عظیم انسانی این استان و پایانی بر آن بی‌عدالتی باشد.

او با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر در عرصه‌های مختلف، ادامه داد: این توانمندی‌ها و نقش موثر آن‌ها در درآمد ملی، بوشهر را به استانی متمایز تبدیل کرده است.

 نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس با اشاره به سرمایه‌های انسانی استان بوشهر، بیان کرد: این سرمایه‌های ارزشمند با وجود شایستگی فراوان، آن گونه که باید در مدیریت‌های کلان کشور به کارگیری نشده‌اند.

احمدی عنوان کرد: در سند آمایش استان بوشهر بر ارتباط موثر با کشور‌های همسایه تاکید شده است، این استان با مزیت‌های رقابتی بی‌شمار می‌تواند در تعامل و ارتباطی موثر منشاء توسعه منطقه‌ای قرار گیرد.

او استفاده از سرمایه انسانی و ارتقای توسعه پایدار، متوزان و یکپارچه استان بوشهر، توجه به معیشت مردم، سرعت بخشی در ساخت راه آهن شیراز-بوشهر-عسلویه، آزادراه جم-فیروزآباد، وادارکردن شرکت‌ها به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف زیستی محیطی، آموزش، بهداشت و سلامت و به ویژه اشتغال را از مهم‌ترین خواسته‌های مردم و مسئولان این استان عنوان کرد.

سکان استانداری بوشهر به محمدی‌زاده سپرده شد

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: گلایه‌های بی‌شماری در زمینه استفاده نکردن از جوانان در طرح‌های نفتی و کاهش سهم درآمد‌های صادراتی به استان بوشهر وجود دارد که امیدواریم با عنایت ویژه و پیگیری‌های استاندار جدید و نگاه خاص وزیر کشور برطرف شود.

احمدی بیان کرد: امروز انتخاب استانداری از جنس ایثار و از خودگذشتگی را به فال نیک می‌گیریم که آغاز فصلی نوین در راستای توسعه و آبادانی استان بوشهر است.

او همچنین با قدردانی از خدمات خالصانه و بی حاشیه عبدالکریم گراوند استاندار پیشین بوشهر، گفت: سردار محمدی‌زاده را سال‌ها است که می‌شناسیم او مدیری توانمند و بومی در تراز ملی است که از سربازی به سرداری رسیده و مردی از جنس حماسه، ایثار، دانایی است که امروز نیز به عنوان مدیر ارشد استان زرخیز بوشهر معرفی شده است.

نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس یازدهم عنوان کرد: سردار محمدی زاده نگاهی راهبردی و استراتژیک به مسائل استان بوشهر دارد و البته از جزئیات هم غافل نمی‌شود.

احمدی تاکید کرد: مجمع نمایندگان استان بوشهر با وفاق و همدلی دل در گرو پیشرفت استان بوشهر در کنار استاندار جدید دارد و از همه ظرفیت‌ها برای توسعه متوازن این استان تلاش می‌کند.

بوشهر؛ استان کار و تلاش

 عبدالکریم گراوند استاندار پیشین بوشهر گفت: استان بوشهر استان کار و تلاش بود آن هم در زمان تحریم و کرونا که سخت‌ترین سال‌های مدیریت و خدمت من بود.

او  افزود: نگاه من برگرفته از کلام امام بود که فرمود استانداران باید مایه آرامش استان باشند و این را همواره سرلوحه کار خود میدانم.

گراوند ادامه داد: در زمان مدیریتم اجازه ندادم یک ریال از عوارض آلایندگی از استان خارج شود.

سکان استانداری بوشهر به محمدی‌زاده سپرده شد

او بیان کرد: ۹۰ درصد منابع آبی استان از بیرون تامین می‌شود و تا پایان سال این میزان وابستگی با توسعه آب شیرین‌کن‌ها ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت.

گراوند عنوان کرد: به عدالت در خدمت رسانی به مردم معتقد بودم و در این مسیر بیش از هزار واحد مسکونی در یک سال برای محرومین  ساخته شد و تحویل دادیم.

او گفت: با توجه به ظرفیت ساحلی استان، به گردشگری در این حوزه توجه کردیم و در حوزه ورزش هر ۱۸ روز یک طرح افتتاح کردیم به طوری که از ۱۰ خوابگاه ورزشی موجود در استان بوشهر ۵ مورد در مدت مسئولیت من ساخته شده است.

از توانمندی جوانان استفاده شود

استاندار بوشهر نیز گفت: پس از بهبود شرایط کرونایی، با همدلی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، برای توسعه حوزه‌های اصلی مانند فرهنگ، تربیت و تعلیم و توسعه امور زیربنایی اقدام خواهد شد.

احمد محمدی‌زاده با اشاره به اینکه تلاش برای رونق تولیدی، صنعتی و کشاوزی در دستور کار است، از حسن اعتماد دولت و حمایت‌های استانی برای واگذاری سکان هدایت مدیریت ارشد استان به او قدردانی کرد و افزود: رایزنی برای سفر رئیس جمهور به استان بوشهر انجام گرفته است که سعی می‏‌شود با برنامه ‎ریزی مناسب نهایت استفاده از ظرفیت حضور هیات دولت در استان صورت گیرد.

سکان استانداری بوشهر به محمدی‌زاده سپرده شد

او ادامه داد: مسیر خدمتی نسل اول انقلاب رو به پایان است و باید سعی کرد برای تداوم مسیر انقلاب از توانمندی و دانش جوانان به منظور تحقق سیاست جوان‌گرایی دولت استفاده شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: در این زمینه پس از شناسایی جوانان شاغل در سازمان‎‌ها و دستگاه‌های اجرایی، به آن‌ها مسئولیت داده می‏‌شود و کار در استان را بر محور وحدت و همدلی به پیش خواهیم برد.

محمدی‌زاده با بیان اینکه امروز ایران اسلامی درگیر جنگ اقتصادی است، گفت: باید اعتراف کرد پس از انقلاب اسلامی در ۴۲ سال گذشته خدمات بزرگی در کشور انجام گرفته است.چنانچه شرایط امروز با ۲۰ سال پیش نیز مقایسه شود مشخص خواهد شد که کار‌های بزرگی در کشور و به‌ویژه استان بوشهر انجام شده است.

دانشگاهیان علل نارضایتی‌‌ها را آسیب‌شناسی کنند

او ادامه داد: با این حال باید جامعه دانشگاهی آسیب شناسی کند که چرا با تمام خدمات و دستاورد‌های صورت گرفته هنوز در بین عمده افراد نارضایتی نسبت به این خدمات وجود دارد.

استاندار بوشهر گفت: یکی از عواملی که باعث این وضعیت شده این است که به عدالت درست عمل و فکر نکردیم زیرا تحقق عدالت رضایت اجتماعی را حاصل می‌‏کند.

محمدی‌زاده بیان کرد: شرایط ایران اسلامی در جنگ اقتصادی امروز به مراتب از هشت سال جنگ تحمیلی بهتر است زیرا در آن دوران بر خلاف امروز بسیاری از کشور‌های همسایه علیه ایران بودند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.