در بسته خبری «آژیر» امروز از جزئیات اخاذی مجرمان سایبری تا کشف خودروی سرقتی توسط همسر مامور پلیس آگاهی مطلع خواهید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

کشف داروهای غیرمجاز از انباری واقع در ناصرخسرو

سرهنگ علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر دپوی مقادیری داروی غیرمجاز در محدوده ناصر خسرو، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اداره اطلاعات این پلیس با تکمیل رصد‌های اطلاعاتی موفق شدند مخفی گاه متهم را شناسایی و تردد وی را تحت کنترل در بیاورند، گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که محل اعلامی یک ساختمان مسکونی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران تصریح کرد: با هماهنگی‌های قضائی از مخفی گاه بازدید و در بازرسی از انبار و واحد مسکونی متهم، ۲۴۷ هزار و ۴۸۰ عدد انواع قرص و ۳۴۵ عدد انواع شربت دارو‌های غیرمجاز کشف شد.

وی افزود: در این رابطه یک متهم دستگیر و برای تکمیل تحقیقات پلیسی به مقر این پلیس انتقال یافت و کلیه دارو‌های کشف شده در اختیار سازمان‌های مربوط قرار گرفت و همچنین کارشناسان ارزش مالی اموال کشف شده را ۳۰۰ میلیون تومان برآورد کرده اند.

استخراج ارز دیجیتال از یک واحد صنفی در شهرقدس

سرهنگ شاهپور فلاحی فرمانده انتظامی شهرستان قدس اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان قدس با اشراف اطلاعاتی از فعالیت غیرقانونی فردی در استخراج ارز دیجیتال در یک واحد صنفی مطلع شدند.

وی افزود: ماموران پلیس پس از اطمینان از صحت و سقم موضوع و هماهنگی با مقام محترم قضائی به محل اعزام و در بازرسی از این واحد صنفی تعداد ۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قدس با بیان اینکه کارشناسان ارزش مالی دستگاه‌های کشف شده را بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان برآورد کردند، گفت: با حضور کارشناسان اداره برق، پرونده قضائی برای متصدی این واحد صنفی تشکیل و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

شارژ بگیر هدیه ببر، ترفند مجرمان برای اخاذی از مردم

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران اظهار کرد: در پی مراجعه شخصی مبنی بر برداشت غیر مجاز مبلغ ۵۰ میلیون تومان از حساب بانکى اش توسط فرد یا افرادى ناشناس، رسیدگى به این پرونده در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در ادامه اظهاراتش گفت که برای خرید شارژ تلفن همراه در فضای مجازی مشغول جستجو بودم که با یک صفحه اینستاگرامی مواجه شدم که افراد مدعی بودند با خرید یک شارژ از سایت یک هدیه بگیرید، من هم بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت و اطمینان از هویت گردانندگان آن صفحه اقدام به خرید کردم و پس از وارد کردن اطلاعات محرمانه کارت بانکی با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از چند لحظه تمام موجودی حسابم را از دست دادم.

رئیس پلیس فتا تهران تصریح کرد: پس از اخذ اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را آغاز کردند و متوجه شدند فردی تحت عنوان شارژ بخر هدیه بگیر با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می کند.

وی افزود: متخصصان پس از شناسایی مجرم در فضای مجازی اطلاعات هویتی متهم را به دست آورده و پس از تشریفات قضائی مجرم در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام مسئول بیان کرد: این شیاد پس از انتقال به پلیس فتا پایتخت با مشاهده مستندات موجود در پرونده بزه انتسابی را پذیرفت و گفت با ایجاد صفحه جعلی و وعده فروش شارژ به همراه هدیه، قربانیان خود را به سمت درگاه جعلی برده و با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکى افراد نسبت به سرقت موجودی حساب قربانیان اقدام کرده است.

وی به شهروندان توصیه کرد: پیامک رمز یکبار مصرف که حاوی اطلاعاتی از تراکنش شامل مبلغ، نوع تراکنش و ... است را با خرید اینترنتی خود مطابقت دهند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات اغوا کننده و دروغین خرید‌های آنلاین با قیمت‌های ارزان‌تر را نخورند و برای انجام یک خرید اینترنتی موفق حتما از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند.

کشف خودروی سرقتی توسط همسر مامور پلیس آگاهی

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: بیست و هفتم شهریور ماه گزارش کشف یک دستگاه خودروی پراید مسروقه به دایره مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع شد که با حضور کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت خودرو در محل کشف خودرو مشخص شد، شخصی که پلیس را در جریان پیدا شدن خودرو قرار داده همسر همکار آن‌ها در پایگاه چهارم پلیس آگاهی است که با هوشیاری و ذکاوت خود باعث شده مال مسروقه‌ای به مال باخته مسترد شود.

وی افزود: این خانم که تا رسیدن ماموران در کنار خودروی مسروقه ایستاده بود از نحوه کشف خودرو به پلیس، گفت: ساعت ۱۱ به قصد خرید از منزل خارج شدم و چند قدم جلوتر از منزل مان به یک دستگاه خودرو پراید که به صورت کج در کوچه پارک شده بود برخوردم و به نحوه پارک خودرو مشکوک شدم.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: این خانم ادامه داد، با نزدیک شدن به خودرو مشاهده کردم درب‌های خودرو باز است و سیم‌های ضبط آن آویزان شده که همان موقع بود یاد صحبت‌های همسرم افتادم که همیشه از نحوه کشف خودرو‌های مسروقه برایم صحبت می‌کرد و گفته بود که سارقان خودرو‌های مسروقه را به کوچه‌ها و معابر خلوت انتقال می‌دهند و به خاطر عجله‌ای که دارند خودرو‌های مسروقه را به صورت ناهمگون پارک کرده و با ربودن اموال با ارزش آن محل را ترک می‌کنند و همان موقع بود که با همسرم تماس گرفتم و متوجه شدم حدسم درست بوده و خودرو سرقتی است و شما را در جریان گذاشتند.

سردار لطفی گفت: پرونده کشف خودرو تشکیل و خودرو به پارکینگ منتقل شد و تحقیقات برای شناسایی سارق در جریان است.

گفتنی است توسط سردار حمید هداوند جانشین رئیس پلیس تهران و سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی پایتخت از این شهروند به دلیل آگاهی و مسئولیت پذیری‌اش قدردانی شد.

دستگیری کارمند شرکت صوری بیمه در پرند

سرهنگ شیخ مراد مرادی فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره کلاهبرداری تحت عنوان شرکت صوری دفتر بیمه در شهر تهران و اختفای متهم در شهرستان رباط کریم، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از بررسی‌های تخصصی موفق به شناسایی متهم در رباط کریم شده و ماموران پس از هماهنگی قضائی و در عملیاتی غافلگیرانه، وی را در یکی از محلات شهر پرند دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

سرهنگ مرادی تصریح کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی جرم خود را قبول داشته و در ادامه به کلاهبرداری ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.


بیشتر بخوانید

سارقان مسلح متواری بزرگراه همت دستگیر شدند/ تخریب خودروهای شهروندان توسط عربده کش شرور/ سوء استفاده سارق از حواس پرتی یک خانم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
متاسفانه متاسفانه متاسفانه در شهر پرند معتاد و سارق و دزد زیاد شده است امنیت اجتماعی و عمومی وجود ندارد گرانفروشی هست.نانواها نان بی کیفیت می پزند.بهداشت محیط رعایت نمی شود.
آخرین اخبار