معاون اجتماعی پلیس سیستان وبلوچستان در جلسه بررسی مشکلات شهر زاهدان که در محل استانداری برگزار شد بر لزوم رفع عوامل تأثیر گذار بر امنیت شهر زاهدان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، جلسه بررسی مشکلات کلانشهر زاهدان در حوزه‌های مختلف، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و ترافیکی با حضور استاندارسیستان و بلوچستان  درمحل استانداری  برگزار شد.

سرهنگ "علی رحیمی "معاون اجتماعی پلیس سیستان وبلوچستان ، در این جلسه به تشریح مولفه‌ها و عواملی که امنیت شهر زاهدان را تحت الشعاع قرارداده است پرداخت و سپس راهکار‌هایی را برای از بین بردن آن‌ها بیان کرد.

معاون اجتماعی پلیس استان، ابتدا به بازارچه‌ها محلی زاهدان و جمعه بازار‌های سطح این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: متأسفانه جانمایی بد بازارچه‌ها و جمعه بازا‌ها در محلات مختلف علاه بر ایجاده چهره نامنظم شهری، مشکلات انتظامی و ترافیک فراوانی را برای شهروندان ایجاد کرده است که لازم است در خصوص جانمایی مجدد این بازارچه‌ها تجدید نظر شود.

سرهنگ رحیمی در ادامه به وقوع سرقت اموال سازمان‌ها ونهاد‌های دولتی و غیر دولتی در سطح شهر زاهدان اشاره کرد و بر لزوم اختصاص ۳ تا ۵ درصد از منابع این سازمان‌ها برای بحث امنیتی و پیشگیری ازسرقت اموالشان تأکید نمود.

این مقام انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود به حرکات نمایشی خودرو‌ها در برخی محلات زاهدان اشاره و اظهار داشت با بررسی صورت گرفته علت اصلی شکل گیری چنین رفتار‌هایی از سوی برخی رانندگان جوان که موجب سلب آسایش شهروندان و بروز تصادفات متعددی در سطح شهر زاهدان شده است، نبود امکانات لازم برای تفریح و تخلیه هیجانات آنهاست، که می‌طلبد مسئولان محترم در خصوص تأسیس یک پیست اتومبیل رانی و موتورسواری استاندارد در سطح شهرستان زاهدان اقدام تا جوانان با حضور در این پیست‌ها نسبت به تخلیه هیجانات خود اقدام کنند.

وی در پایان پیشنهاد اختصاص ابنیه توسط شهرداری برای کلانتری غرب زاهدان را به منظور تأمین امنیت بهتر شهرک‌های غدیر، برق و جهاد ارائه کرد.

در این جلسه سرهنگ علی اکبر معتمدی رئیس پلیس راهور شهرستان زهدان نیز برای کاهش مشکلات ترافیک زاهدان و کاهش تصادفات شهری پیشنهاداتی، چون احدث تقاطع غیر هم سطح، ایجاد سرعتکاه، احداث پل عابر پیاده و افزایش روشنایی برای تعدادی از معابر شهر زاهدان ارائه کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۲ دی ۱۴۰۰
سلام ،وقت بخیر دیشب اتومبیل مارا ساعت نه از روبروی مغازه اول ویلا درزیبا شهر به سرقت بردند. برای جلوگیری از این سرقت ها لطفاً همه ی کوچه و خیابان ها را مجهز به دوربین مداربسته و روشنایی معابر و امنیت نظامی کنید
آخرین اخبار