به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدرضا بیاناتی رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری همدان با بیان اینکه در دو سال گذشته بیماری کرونا تأثیرات زیادی را بر حوزه حمل و نقل گذاشته است، گفت: هدف سازمان در طرح سرویس مدارس کاهش سن خودروها، نوسازی و به کارگیری خودروهای مدل بالا است، اما متأسفانه به دلیل شرایط اقتصادی موجود و افزایش چند برابری قیمت خودرو عملا این موضوع قابلیت اجرا پیدا نمیکند.
او با اشاره به اینکه رانندگان سرویس مدارس ملزم به زدن واکسن کرونا هستند، تصریح کرد:در صورت فعالیت مجدد سرویسهای مدارس در شرایط کرونایی موجود؛ رعایت شیوه نامههای بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استانداردهای لازم در این زمینه بسیار حائز اهمیت است، از این رو میطلبد تمامی سازمانها و ارگانهای حوزه حمل و نقل و عضو این کارگروه، ضمن همکاری تنگاتنگ در حوزه بازرسی میدانی فعالتر باشند و نظارت و کنترل خودروها را با دقت و حساسیت بیشتری از در مدارس پیگیری و اجرا کنند.
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان افزود: بر اساس شیوهنامههای بهداشتی هر خودرو مجاز به جابجایی سه مسافر است که این مورد در سرویسهای مدارس نیز لازم الاجرا است.
بیاناتی تأکید کرد: شرایط سنی رانندگان در این طرح بر اساس ضوابط و قوانین بالا دستی بوده و اخذ معاینه فنی و تأییدیه سلامت خودرو توسط بازرسان سازمان مدیریت حمل ونقل بار ومسافر شهرداری همدان نظارت و کنترل خواهد شد.
او افزود: معاونت اتوبوسرانی سازمان نیز با هدف افزایش خودروهای مورد نیاز در این طرح، باید به دنبال جذب و به کارگیری ظرفیت مینیبوسهای فعال در شهر برای تسهیل تردد دانشآموزان باشد.
رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری همدان گفت: رانندگان سرویس مدارس با توجه به اینکه واسط اصلی در تردد دانشآموزان فی مابین خانوادهها و مدارس میباشند ضرورت دارد تا با واکسن کووید ۱۹ واکسینه شده باشند و ارائه کارت واکسیناسیون قبل از تخصیص سرویس امری مبرهن و لازم الاجراست.
بیاناتی افزود: با توجه به تصویب و ابلاغ نرخنامه سرویس مدارس از سوی مراجع ذیصلاح از جمله شورای اسلامی شهر همدان و کمیته انطباق فرمانداری همدان قطعا این مصوبه ملاک عمل این مجموعه و ارائه دهندگان سرویس خواهد بود.
انتهای پیام/غ