مهم‌ترین حوادث سوم مهرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه سوم مهرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کامیون حامل بولدوزر قاچاق به مقصد نرسید

جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف یک کامیون کشنده حامل یک دستگاه بولدوزر قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در شهرستان قیروکاررزین خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی قیروکارزین حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک کامیون کشنده حامل یک دستگاه بولدوزر مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: پس از توقیف تریلر و بررسی مدارک مشخص شد که بولدوزر قاچاق و از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۱۳۵ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و البرز

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس از کشف ۱۳۵ کیلو تریاک و دستگیری ۲ قاچاقچی در عملیات مشترک پلیس فارس و البرز خبر داد.

سرهنگ سیدموسی حسینی بیان داشت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل خود با جاساز کردن تریاک در خودرو سمند قصد انتقال و فروش آن به یک قاچاقچی دارد که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس پس از هماهنگی با مقام قضائی به منزل قاچاقچی واقع در بلوار "عرفان" شهرستان شیراز اعزام شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در بازرسی از خودرو سمند پارک شده در آن منزل ۱۳۵ کیلو تریاک کشف کنند، عنوان داشت: در این خصوص ۲ قاچاقچی حرفه‌‎ای دستگیر شدند.

سرهنگ حسینی با اشاره به اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، تصریح کرد: اقدامات سوداگران مرگ در این استان از چشمان تیزبین پلیس دور نخواهد ماند و نیروی انتظامی با آنان بدون اغماض برخورد قانونی می‌کند.

سارقان حرفه‌ای غیر بومی در دام پلیس جهرم گرفتار شدند

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان منزل که با سواری آزرا اقدام به سرقت می‌کردند خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی اظهار داشت: در پی وقوع ۶ فقره سرقت سریالی منزل روز پنجشنبه (یکم مهرماه) در شهرستان جهرم، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی پس از بازدید صحنه‌های سرقت، با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند اعضای باند ۴ نفره سارقان پس از سرقت حدود ۱۰ میلیارد ریال اموال مسروقه از نوع طلا، ارز، ساعت مچی و ... (اشیا کم حجم و با ارزش) با یک سواری آزرا با پلاک مسروقه از جهرم به سمت شیراز متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی جهرم تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی سریعا طرح مهار را اجرا و در کمتر از ۱۲ ساعت موفق شدند خودرو سارقان با ۴ سرنشین حوالی روستای "بیدزرد" شیراز شناسایی و در یک اقدام ضربتی آن را توقیف و سرنشینان را نیز دستگیر کنند.

سرهنگ رزمجویی با بیان اینکه در بازرسی از سارقان غیر بومی که اهل استان کرمانشاه هستند یک عدد ساعت مچی و یک پلاک زنجیر طلا مسروقه کشف شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل پلیس آگاهی شدند.

این مقام انتظامی بیان کرد: شهروندان ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی، در صورت مشاهده افراد ناشناسی و مشکوکی که بی‎جهت در محدوده محل سکونت آن‌ها پرسته می‌زنند سریعا مراتب را را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

ناکامی سودجویان در قاچاق احشام

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از کشف ۷۵ راس گوسفند قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه چاتیز جهرم حین گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون که حامل دام بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این کامیون ۷۵ راس گوسفند قاچاق که فاقد هرگونه مجوز حمل بود کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش دام‌های قاچاق ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سقوط خودرو به دره و فوت ۵ نفر

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: بر اثر سقوط یک دستگاه کامیون به دره در محور سپیدان-نورآباد ۵ نفر در دم فوت کردند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: بامداد امروز (سوم مهر) از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور "سپیدان-نورآباد" به مأموران پلیس راه اعلام شد.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک دستگاه کامیون حامل ۵ نفر در مسیر مذکور در حرکت بوده که به درون دره سقوط کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه راننده و هر ۴ سرنشین خودرو در دم فوت شدند، تصریح کرد: کارشناسان در صحنه حاضر و نقص فنی در سیستم ترمز را علت وقوع این تصادف اعلام کردند.

اعتراف سارق مغازه به ۱۶ فقره سرقت در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق حرفه‌ای و کشف ۱۶ فقره سرقت مغازه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت مغازه در شهرستان کازرون، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان با انجام کار اطلاعاتی و فنی یک سارق را در این خصوص شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

رئیس پلیس شهرستان کازرون با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیس تاکنون به ۱۶ فقره سرقت مغازه اعتراف کرده است، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

کشف موتورسیکلت قاچاق در شهرستان خنج

فرمانده انتظامی شهرستان خنج از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، ماموران انتظامی شهرستان خنج حین گشت‌زنی در اطراف روستای "حسین‌آباد" به یک دستگاه موتورسیکلت ۲۵۰ سی سی قاچاق و فاقد پلاک مشکوک و آن را توقیف کردند.

او با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه قاچاق را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف بیش از ۱۹ کیلو تریاک در خرم‌بید

فرمانده انتظامی خرم‌بید از کشف ۱۹ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک سواری پراید خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر، دیروز ماموران انتظامی ایست و بازرسی شهید "جنتی‌فر" با انجام اقدامات فنی و کنترل نامحسوس جاده‌های مواصلاتی، به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او بیان کرد: در بازرسی از این خودرو ۱۹ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی خرم‌بید عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف ال ۹۰ حامل ۳۹ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۳۹ کیلو تریاک در بازرسی از سواری ال ۹۰ خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی افزود: ماموران انتظامی نی‌ریز در اجرای طرح مقابله با قاچاقچیان حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری ال ۹۰ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او با بیان اینکه پس از طی سافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف کنند، گفت: در بازرسی از آن ۳۹ کیلو تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی نی‌ریز خاطر نشان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

افزایش ۹۶ درصدی کشفیات سرقت در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از افزایش ۹۶ درصدی کشفیات سرقت در ۶ ماهه اول امسال خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان داشت: در راستای مبارزه با سرقت، در ۶ ماهه نخست امسال ماموران انتظامی لارستان شناسایی مناطق آلوده و جرم خیز و کنترل افراد سابقه دار را در دستور کار خود قرار دادند.

او از افزایش ۹۶ درصدی کشف سرقت‌ها در ۶ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و اظهار داشت: در این مدت ۱۲۸ نفر سارق نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده است.

سرهنگ امجدی افزود: با انجام اقدامات تخصصی و تلاش شبانه روزی ماموران، وقوع سرقت‌هایی مثل احشام ۱۲ درصد، پلاک موتور ۵۰ درصد، وسایل و قطعات خودرو ۲۵ درصد، موتورسیکلت ۱۰ درصد، اتومبیل ۱۲ درصد و مغازه ۴ درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی لارستان در پایان از همکاری شهروندان با پلیس در برخورد با سارقان و اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت قدردانی کرد.

عملکرد شش ماهه اول مجموعه انتظامی شهرستان کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار عملکرد این فرماندهی در ۶ ماه اول امسال را پر بار و عملکرد کارکنان را قابل تقدیر دانست.

سرهنگ لطف الله محمدی بیان کرد: در پی استمرار اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف نا امن کردن محلات جرم خیز، یگان‌های انتظامی این شهرستان با بهره گیری از توان و امکانات موجود و با هماهنگی مقام قضائی به اجرای طرح‌های مربوطه پرداختند.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها، ۱۵۳ کیلو و ۱۷۲ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۸۶ خرده فروش و معتاد نیز دستگیر و جمع‌آوری شده‌اند، گفت: دستگیری ۶ قاتل و کشف ۶ فقره قتل، دستگیری ۳۱۹ نفر متهم تحت تعقیب، دستگیری ۷۱ نفر سارق و کشف ۲۷۱ فقره انواع سرقت و توقیف ۴۶۵ دستگاه وسیله نقلیه متخلف از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است.

سرهنگ محمدی هدف از اجرای این طرح‌ها را افزایش احساس امنیت در بین شهروندان عنوان کرد و از مردم خواست با پلیس همکاری بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار