۴ پروژه شهری با صرف ۳۸ میلیارد تومان در تبریز آماده بهره‌برداری است

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز گفت:چهار پروژه زیرساختی در شهرداری منطقه یک این شهر با صرف حدود ۳۸ میلیارد تومان احداث یا بازسازی شده و آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمدحسین اسحقی معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با بیان اینکه چهار پروژه زیرساختی طی این هفته بهره‌برداری می‌شود،گفت:از جمله آن‌ها می‌توان به پارک قلم (تل‌امیر) با ۹ هزار و ۷۰۰ مترمربع مساحت اشاره کرد که ارزش زمین و اعتبار اجرایی آن ۱۴ میلیارد تومان است.

اوافزود: این پارک دارای فضای بازی کودکان، زمین بازی محلی و بومی و آمفی‌تئاتر روباز ۳۰۰ نفری بوده که به مبلمان شهری نیز تجهیز شده است و ۶۵ درصد مساحت آن را فضای سبز اعم از درخت، گل‌کاری و چمن‌کاری تشکیل می‌دهد.

اوگفت:این پروژه در منطقه‌ای کم‌خوردار و در بافت حاشیه شهر واقع شده و به همین علت از پروژه‌های ارزشمند شهرداری این منطقه محسوب می‌شود که علاوه بر تامین فضای سبز منطقه، فضایی مفرح برای کودکان نیز فراهم کرده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریزپروژه مرمت ۲ پل روگذر در سطح حوزه شهداری منطقه یک را از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری اعلام کرد و ادامه داد: برای مرمت و بازسازی پل روگذر عباسی (خواجه‌رشید) و پل اول سربالایی ولیعصر پنج میلیارد تومان هزینه شده است.

اسحقی یادآوری کرد: پروژه محل نگهداری سگ‌های بلاصاحب از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری بوده که با پنج هکتار مساحت و صرف یک میلیارد تومان اعتبار در نزدیکی مرکز مدیریت پسماند واقع در جاده آناخاتون احداث شده تا فضایی مناسب و مدرن برای نگهداری سگ‌های بلاصاحب ایجاد شود.

او اضافه کرد: در این مرکز خدمات بهداشتی و درمانی به سگ‌های بلاصاحب ارائه شده و فضایی برای حضور دوستداران حیوانات و تغذیه سگ‌های بلاصاحب نیز تعبیه شده است.

او افزود: عملیات احداث پروژه ایستگاه پمپاژ و مخزن زیرزمینی آب در نزدیکی پارک ترافیک طی سال‌های گذشته در راستای مدیریت منابع آب خام شهری با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آغاز شده بود که هم‌اکنون تکمیل و ایستگاه‌های پمپاژ و شبکه توزیع آب‌خام آن در سطح فضای سبز تجهیز شده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با اشاره به اینکه برای اجرای این پروژه به قیمت روز ۱۸ میلیارد تومان هزینه شده، اظهار داشت: شهرداری تبریز با پرهیز از انجام پروژه‌های ویترینی، پروژه‌های زیرساختی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده، زیرا منابع شهرداری محدود بوده و اجرای چنین پروژه‌هایی بیشتر از اینکه هزینه باشد، سرمایه‌گذاری برای آینده شهر و شهروندان است.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار