کاکی گفت: تنها کسانی که در پایانه دارای موافقنامه عراق یا مدارک کامل (گذرنامه، کارت واکسن، تست منفی کرونا و روادید) هستند می‌توانند از مرز عبور کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، مجید کاکی فرماندار مهران ، گفت: با توجه به جلسه شب گذشته، مقرر شد تنها کسانی که در پایانه دارای موافقنامه عراق یا مدارک کامل (گذرنامه، روادید، کارت واکسن و تست منفی کرونا) هستند به صورت محدود برای عدم ازدحام در پایانه از گذرگاه مرزی عبور کنند.

او با بیان اینکه هم اکنون چند هزار نفر در پایانه مرزی مهران حضور دارند، بیان کرد: زواری که قصد آمدن به سمت مرز مهران را دارند از مسیر‌های مواصلاتی برگشت داده می‌شوند و باید بدانند که مسیر‌های منتهی به مرز همچنان بسته است و هیچ برنامه‌ای برای باز شدن آن نیست.

فرماندار مهران در خصوص بخشنامه‌‎ای که الکاظمی نخست وزیر عراق شب گذشته صادر کرد نیز اظهار کرد: خروج کسانی که در پایانه مرزی هستند برای ورود به عراق تسهیل شد و این افراد در صورت کامل بودن مدارک و مجوزات از پایانه عبور می‌کنند، ولی به باقی افراد اجازه ورود به عراق داده نخواهد شد.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق شب گذشته منحصرا درباره حضور زائران ایرانی در مرز «زرباطیه» (مهران) بخشنامه‌ای صادر کرد.

در این بخشنامه آمده است با توجه به حضور تعداد زیادی از زائران ایرانی، با تسهیل امور زائران در مرز مهران طبق قانون موافقت شده است.

سردار دلاور القاصی‌مهر فرمانده انتظامی استان ایلام نیز صبح امروز  با بیان اینکه مرز مهران همچنان بسته است، گفت: پلیس راه و نیروی انتظامی در محور‌های مواصلاتی منتهی به مرز مهران مستقر هستند و از حرکت خودرو‌های غیر بومی و زائران به سمت پایانه مرزی جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/ ن

برچسب ها: مرز مهران ، تردد زوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.