مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از اتصال ۱۰ کتابخانه استان به پایگاه اطلاعاتی "مگاپیپر" خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، معصومه حسنی خوانسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به برقراری خدمات مرجع مجازی در کتابخانه‌های استان، گفت : این طرح به منظور ارائه خدمات غیرحضوری و با هدف تأمین نیاز‌های پژوهشی، مشاوره اطلاعاتی و پاسخگویی به سؤالات مطالعاتی کاربران کتابخانه راه اندازی شده است.

او گفت : در این طرح با اتصال ۱۰ کتابخانه استان به پایگاه اطلاعاتی "مگاپیپر" امکان دسترسی اعضای کتابخانه‌های به جدیدترین اطلاعاتی علمی در این پایگاه فراهم می‌شود.

حسنی خوانسار افزود: در این پایگاه امکان جستجو در بیش از ۱۲۵ میلیون رکورد منابع دیجیتال از جمله مقالات ژورنالی لاتین، مقالات کنفرانسی، کتاب‌های الکترونیکی و نیز فصل‌های کتاب، پایان نامه‌ها، مقالات فارسی و... فراهم است.

حسنی خوانسار افزود: اعضای کتابخانه‌ها می‌توانند کتاب، مقاله علمی و ... مورد نظر خود را در این پایگاه تامین منابع علمی به آدرس https://megapaper.ir جست‌وجو کنند.

او گفت: امکان جستجو در پایگاه بر اساس عنوان، نویسندگان، کلیدواژگان و شناسه‌های مختلف دیجیتال (DOI- PMID-ISSN-ISBN) نیز وجود دارد.

او افزود: پس از یافتن کتاب و مقاله و منابع دیجیتال مورد نظر، افراد باید مشخصات آن را از طریق ایمیل به کتابخانه‌ای که در آن عضو هستند (۱۰ کتابخانه متصل) ارسال کنند و پس از آن مقاله و کتاب بصورت رایگان برای شخص دانلود شده و از طریق ایمیل برای او ارسال می‌شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: اعضا می‌توانند از طریق نرم افزار کتابخانه‌ها در قسمت " تماس با کتابدار" مشخصات کتاب یا مقاله و ... مورد نظر خود را دراین پایگاه بفرستند تا برای آن‌ها ارسال شود.

او افزود: در مرحله اول این طرح ۱۰ کتابخانه در شهرستان‌های استان کرمانشاه به مگاپیپر متصل شده اند و در مراحل بعدی این خدمات توسط تمامی کتابخانه‌های استان ارائه خواهد شد.

حسنی خوانسار گفت: در حال حاضر کتابخانه‌های عمومی امیرکبیر و علامه طباطبایی شهرستان کرمانشاه، رشید یاسمی اسلام آبادغرب، وحدت پاوه، امام صادق (ع) دالاهو، علامه امینی سرپل ذهاب، علامه مجلسی سنقرو کلیایی، دهخدا قصرشیرین، شهید عراقی کنگاور و شهدای محراب شهرستان هرسین ارائه دهنده این خدمات هستند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.