مدیر آموزش و پرورش خرمشهر از ۷ مدرسه در حال ساخت و تکمیل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، محمدعلی احمدزاده، مدیر آموزش و پرورش خرمشهر در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی، درجمع خبرنگاران گفت: سه مدرسه که قرار بود درهفته دفاع مقدس و تجهیز  افتتاح شوند پیشرفت ۹۰ درصدی دارند و مراحل ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه خیرساز  در کوی معین نیز با ۹۶ درصد پیشرفت همراه بوده است و همچنین مدرسه‌ای دیگر در همان نقطه در حال ساخت است.

او همچنین از افتتاح یک مدرسه در روستای سیدعبود غرب کارون و تکمیل یک مدرسه در روستای مکسر با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد.

احمدزاده با بیان آن که مدارس قدیمی خرمشهر نیازمند تعمیر هستند افزود: تا سال آینده هفت تا هشت مدرسه به ظرفیت روستایی و شهری اضافه خواهد شد.

واکسیناسیون معلمان و شاگردان

او با بیان آن که روند واکسیناسیون فرهنگیان در مرداد آغاز شده و تاکنون حدود ۹۰ درصد از آن‌ها در برابر کرونا ایمنی پیدا کردند، علت واکسینه نشدن ۱۰ درصد باقی مانده را ابتلای آن‌ها به این بیماری یا حضور نداشتن در منطقه برشمرد.

احمدزاده با یادآور شدن اختصاص کانون شهید فهمیده و سالن شهید شهیدی در بلوار خلیج فارس این شهرستان برای واکسیناسیون فرهنگیان، بیان کرد: پیگیری‌ها برای درنظر گرفتن یک مرکز دیگر واکسیناسیون با همکاری مرکز بهداشت خرمشهر در حال انجام است.

رئیس آموزش و پرورش خرمشهر ادامه داد: به زودی واکسیناسیون دانش آموزان پایه دوازدهم شروع می‌شود و به این ترتیب  به زودی امکان تزریق واکسن  تا سن ۱۲ سال ممکن می‌شود.

خرمشهر کمبود نیروی معلم دارد

او   همچنین در رابطه با کمبود نیرو در آموزش و پرورش خرمشهر، گفت: آموزش و پرورش خرمشهر با مشکل کمبود معلم رو به رو است و به گونه‌ای که از تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ فرهنگی در این شهرستان تنها حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر آن‌ها معلم است و سایر افراد کادر اداری این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

احمدزاده افزود: کمبود نیرو در قسمت خدماتی نیز احساس می‌شود و با وجود ۲۴۲ مدرسه دولتی و غیر دولتی در خرمشهر ۱۰۰ نیروی خدماتی وجود دارد.

او افزایش شهریه مدارس را وابسته به نشست هفته‌ی پیش رو شورای آموزش و پروش خرمشهر دانست و افزود: اگر افزایش مبلغ شهریه صورت گیرد درصد کمی بیشتر از مبلغ شهریه‌ی سال قبل خواهد بود.

رئیس آموزش و پرورش خرمشهر با بیان آن که آموزش در مدارس از امروز  حضوری، در بستر شاد، تلویزیونی و پکیج‌ها به صورت رسمی آغاز شده است، ادامه داد: مدیران مدارس روستایی با جمعیت زیر ۱۵ یا بالای ۱۵ نفر می‌توانند با ارائه درخواست به اداره آموزش و پرورش شهرستان آموزش در مدارس خود را حضوری کنند، اما برای سایر مدارس مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا در نیمه آبان لازم است.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.