دبیر ستاد مقابله با کرونا در بوشهر گفت: روزانه به ۱۵ هزار نفر در استان واکسن کرونا تزریق می‌شود و تا کنون ۳۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر در نشست ستاد مدیریت کرونا در استان بیان کرد: جمعیت هدف بالای ۱۸ سال استان ۷۵۰ هزار نفر است که حدود ۳۵ درصدشان هر دو نوبت واکسن خود را تزریق کرده‌اند.

او افزود: روزانه به ۱۵ هزار نفر در استان بوشهر واکسن کرونا تزریق می‌شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر همچنین با تجلیل از رشادت‌های شهدا به ویژه شهدای ۸ سال دفاع مقدس و شهدای مدافع سلامت عنوان کرد: کار‌های صورت گرفته در حوزه سلامت استان برای مبارزه با ویروس کرونا را در سه رده پیشگیری، درمان و ایمن‌سازی می‌توان تقسیم کرد که همکاران بهداشتی حوزه سلامت استان بوشهر در هر سه زمینه حضور و فعالیت چشمگیری داشته‌اند.

کشمیری ادامه داد: این افراد در شیوع کرونا گمنام بوده‌اند، ولی نقش اساسی ایفا کردند و اکنون هم که در مرحله ایمن‌سازی هستیم در حال واکسیناسیون مردم هستند.

او گفت: ویروس کرونا یکی از مهم‌ترین بحران‌هایی است که مردم را درگیر کرده و تمام جنبه‌های زندگی مردم را دخیل کرده است، کرونا فقط یک بحث درمانی نیست بلکه بحث سیاسی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که تمام جنبه‌های زندگی در آن دخیل است و همه‌گیری کرونا در همه ابعاد زندگی تأثیر داشته است.

 ۲۶۰ هزار نفر هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: تاکنون بیش از ۷۴۳ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق‌شده است.

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان افزود: ۴۸۳ هزار نفر در استان بوشهر یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و ۲۶۰ هزار نفر هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.


بیشتر بخوانید


او بابیان اینکه ۶۴ درصد از جمیعت افراد بالای ۱۸ سال استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، ادامه داد: بعد از فراز و نشیب‌های شیوع کرونا، در آغاز روند نزولی این ویروس هستیم اما روند نزولی و گسترش واکسیناسیون به معنای پایان همه‌گیری کرونا نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: این ویروس به دلیل جهش‌هایی که دارد امکان دارد دوباره گسترش یابد. بنابراین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تا زمانی که دغدغه ویروس کرونا از تمام دنیا برداشته شود، لازم است.

خواجه‌ئیان با تجلیل از رشادت‌های شهدا به ویژه شهدای ۸ سال دفاع مقدس و مدافع سلامت عنوان کرد: مراکز و گروه‌های واکسیناسیون با حمایت‌های صورت گرفته در استان افزایش پیداکرده است.

در نشست ستاد مدیریت کرونا در استان بوشهر از عوامل اجرایی واکسیناسیون شهرستان بوشهر با حضور حسن ابراهیمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر تجلیل شد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.