شهروند خبرنگار البرز؛

«پارک ملی ایران کوچک»، زیباترین پارک در سراسر استان البرز/ گردآوری نماد شهرهای مختلف ایران و ساخت یک فضای حیرت انگیز + تصاویر

«پارک ملی ایران کوچک» در استان البرز، از زیبایی خیره کننده‌ای برخوردار است.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، پارک ملی ایران کوچک، در استان البرز واقع شده و تنها پارک در شهر کرج است که از بناهای تاریخی بهره می‌برد.

ایران کوچک، با هدف شبیه سازی بناهای معروف از شهرهای مختلف ایران و گردآوری آنها، شکل گرفت و به جرأت می‌توان گفت که یک ایران کوچک، در شهر کرج قابل مشاهده است.

پارک ملی ایران کوچک

روستای کپری

بوستان ایران کوچک

روستای کپری در بوستان ایران

باغ ایران کوچک

در این پارک ملی، باغ مجسمه مشاهیر، روستای کندوان، زیستگاه عشایر شاهسون، روستای خزری، روستای ترکمن، روستای ابیانه، مسجد فهرج، ارگ و شهر تاریخی بم، روستای کپری سیستان و بلوچستان، زیستگاه تالابی خوزستان و زیستگاه عشایر لرستان، طراحی و شبیه سازی شده است.

بوستان ایران

خانه روستایی

بوستان ایران کوچک کرج

بنای تاریخی ایران

بنای تاریخی کرج

در پارک ملی ایران کوچک، فضای نمایش روباز، آب انبار، بازارچه صنایع دستی، رستوران و سرویس بهداشتی نیز قرار داده شده است.

ساخت این پارک ملی، چند سال طول کشید و پس از تلاش‌های بسیار برای ساخت بخش‌های مختلف آن، اکنون راه اندازی شده و قابل استفاده است.

بوستان کرج

کوچه باغ کرج

بنای تاریخی پارک ملی ایران

ایران کوچک

عکاسخانه ایران کوچک

فضای پارک ملی ایران

خانه روستایی پارک ملی

علاقه‌ مندان به این مکان جذاب، می‌توانند در روز‌های یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب و در روز‌های شنبه و چهارشنبه، از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ عصر، برای بازدید به میدان جمهوری اسلامی کرج مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار