سرپرست مدیریت جهادکشاورزی خانمیرزا گفت: باتوجه به نیازمندی شدید به واردات روغن می‌طلبد کشاورزان به سمت کشت کلزا در زمین‌های کشاورزی ترغیب شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عالی سرپرست مدیریت جهادکشاورزی خانمیرزا اظهار داشت: با توجه به نیازمندی شدید به واردات روغن می‌طلبد کشاورزان به سمت کشت کلزا در زمین‌های کشاورزی ترغیب شوند چرا که هم از لحاظ اقتصادی دارای صرفه است و هم از لحاظ تناوب با گندم، سبب بهبود ساختمان خاک، کاهش آفات و بیماری‌ها و افزایش عملکرد گندم خواهد شد.

او افزود: دانه روغنی کلزا با کمترین دغدغه و مصرف آب کم نسبت به برنج تولید می‌شود، با توجه به نیاز ضروری کشور به تولید دانه‌های روغنی، تامین بذر گواهی شده و خرید تضمینی درآمد حاصل از کشت این محصول برای کشاورزان توجیه اقتصادی خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


عالی اضافه کرد: با توجه به خشکسالی‌ها و کاهش شدید منابع آبی، تغییر الگوی کشت و حرکت به سمت محصولات کم آب، ترویج کشت کلزا در این شهرستان، با بهره وری از تمام پتانسیل‌ها در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

او ادامه داد: اکیپ کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی شهرستان خانمیرزا در هر قسمت یا واحد این آمادگی را دارند تا به کشاورزان مشاوره‌ها و توصیه‌های لازم در مورد کشت کلزا و محصولات کم آب با توجه به خشکسالی‌های اخیر در اختیار بهره برداران قرار دهند.

شایان ذکر است: قیمت هر کیلوگرم کلزا در سال زراعی جدید ۱۵ هزار تومان اعلام شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار