استاندار فارس با اشاره به اینکه در چند هفته آینده واکسیناسیون را نیز افزایش می‌دهیم، گفت: با واکسینه شدن همه افراد امیدواریم که در اسرع وقت آموزش حضوری شود تا دانش‌آموزان نیز از نعمت حضور معلمان بهره بیشتری ببرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت رحیمی استاندار فارس در آیین آغاز سال تحصیلی جدید، که همزمان با سراسر کشور و به شکل نمادین در دبیرستان شاهد ۱۶ شیراز برگزار شد، گفت: امروز این توفیق حاصل شد تا در جشن بازگشایی مدارس حضور داشته باشیم و بتوانیم در خدمت دانش آموران در آموزشگاه‌ها و مدارس باشیم.

او افزود: آموزش و پرورش به‌عنوان یک نهاد اجتماعی وظیفه تعلیم و تربیت دانش آموزان را بعهده دارد. رشد و توسعه کشور به پرورش انسان‌های آگاه و برخوردار از مسئولیت بستگی دارد چیزی که در ادبیات توسعه بعنوان سرمایه انسانی از آن نام برده می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه شهدا در همین مدارس و به رهبری امام خمینی (ع) و با تاسی از امام حسین آموزش دیدند و در آن زمان توانستند افتخارافرینی کنند، افزود: امید است که دانش‌آموزان هم در زمینه اخلاق و ایثار و حق‌طلبی آموزش ببینند و بتوانند سربازان خوبی برای حفظ کیان این کشور باشند.

استاندار فارس با اشاره به برنامه آینده برای حضوری یا غیرحضوری شدن مدارس بیان کرد: در ایام کرونا تلاش شد که فضای مجازی و برنامه شاد تقویت شود و باند بیشتری از اینترنت در اختیار این افراد قرار گیرند و امروز بیش از ۹۷ درصد از دانش‌آموزان تحت پوشش شبکه قرار گرفتند.

او با اشاره به اینکه در چند هفته آینده واکسیناسیون را نیز افزایش می‌دهیم، گفت: با افزایش سرعت واکسیناسیون و واکسینه شدن همه افراد امیدواریم که در اسرع وقت آموزش حضوری شود تا دانش‌آموزان نیز از نعمت حضور معلمان بهره بیشتری ببرند.

استاندار فارس با بیان اینکه جامعه‌پذیری، قانون‌گرایی، خداباوری، اخلاق، نظم‌پذیری، انسجام و یگانگی اجتماعی از جمله کارکرد‌های آموزش و پرورش است گفت: عامل انسانی در توسعه هر کشوری نقش اساسی دارد و کشور‌های توسعه یافته و پیشرفته که رفاه و آسایش برای مردم به ارمغان آوردند روی آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کردند چراکه این امر یک دیدگاه هزینه‌ای نیست بلکه سرمایه‌ای است.

او با بیان اینکه آموزش و پرورش می‌تواند بزرگترین خدمت را به توسعه کشور کند، افزود: آموزش و پرورش موثرترین نهاد برای حل چالش‌های آینده کشور حساب می‌شود بنابراین می‌بایست گوش شنوایی برای فرهنگیان داشته باشیم و مطالبات آنان با مقدورات کشور مطابقت دهند و همخوان کنند.

رحیمی با بیان اینکه لازم است حد نهایی این مطالبات اندیشیده شود تا دولت بتواند بر مبنای آن برنامه‌ریزی کند، بیان کرد: مجلس هم لایحه رتبه‌بندی را سریعتر به نتیجه برساند هر دستگاهی که امکان دارد حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار