مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: با نواختن زنگ مهر و مقاومت در بیش از ۳ هزار مدرسه استان سال تحصیلی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، در آئین‌هایی که با حضور مسئولان، معلمان، دانش آموزان و برخی اولیا در مدارس آموزش و پرورش ۱۳ گانه کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری سال تحصیلی جدید آغاز شد.

هادی زارع پور مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در آئین نمادین زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان شاهد دخترانه یاسوج گفت: در سال تحصیلی جدید ۱۷۱ هزار دانش آموز در کهگیلویه و بویراحمد ثبت نام کردند که از این تعداد دانش آموز ۵۲ درصد پسران و ۴۸ درصد دختر هستند که نسبت به سال تحصیلی گذشته این تعداد دانش آموز ۲ درصد افزایش دارد.

زارع پور با بیان اینکه سال تحصیلی جدید در بیش از ۳ هزار مدرسه با  ۹ هزار کلاس درس آغاز شد افزود: از این تعداد دانش آموز ثبت نام شده برای سال تحصیلی جدید ۸۱ درصد در مدارس دولتی و بقیه مدارس غیر دولتی و همچنین ۶۵ درصد دانش آموزان در مدارس شهری و ۳۵ درصد در روستا‌ها تحصیل می‌کنند.

او اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص کرونایی کلاس‌های درس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد به صورت حضوری، غیرحضوری و ترکیبی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان ادامه داد: مدارس روستایی و عشایر در استان زیر ۱۵ تن به صورت حضوری و زیر ۳۰ تن از هفته سوم و چهارم مهرماه به صورت حضوری برگزار می‌شوند.

او با بیان اینکه هزار مدرسه استان شامل ۳ هزار و ۳۷۰ کلاس درس وزیر ۱۵ تن جمعیت دارند که حدود ۴۱ درصد کلاس‌های درس استان هستند گفت: مدارس زیر ۳۰۰ و بالای ۳۰۰ تن جمعیت به ترتیب از نیمه اول و دوم آبان ماه به صورت حضوری برگزار می‌شوند.

زارع پور گفت: آموزش تلویزیونی-فضای مجازی در برنامه شاد، توزیع درسنامه از دیگر برنامه‌های آموزش و تربیتی همراه با کلاس‌های حضوری است.

او با اشاره به اینکه کلاس‌های درس مهارتی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش از مهرماه به صورت حضوری برگزار می‌شود افزود: مدارس ابتدایی مجازند یک روز در هفته آموزش حضوری برای پایه اول برگزار کنند.

زارع پور اضافه کرد: برگزاری هر گونه کلاس حضوری مستلزم تأئید در شورای مدرسه و صدور مجوز در آموزش و پرورش منطقه است. 

خبر در حال تکمیل  است...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.