سناتور‌های امریکایی در نامه‌ای ضمن ابراز نگرانی از وضع حقوق بشر در بحرین خواستار پاسخگویی دولت بایدن در برابر جنایات صورت گرفته در این کشور شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، رسانه‌های بحرینی اعلام کردند اعضای مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، نگرانی عمیق خود را از وضعیت حقوق بشر در بحرین ابراز کردند و نسبت به به خطر افتادن ناوگان پنجم آمریکا در بحرین هشدار دادند.

اعضای این مجلس بدون ذکر نام در نامه به بلینکن با ابراز نگرانی از سرکوب معترضان در بحرین، تأکید کردند این امر باعث ایجاد بی ثباتی و تهدید ناوگان پنجم ایالات متحده، مستقر در این کشور می‌شود.

این افراد از دولت بایدن خواستند تا در مورد جنایات انجام شده در بحرین پاسخگو باشد. این نامه در پی گزارش حقوق بشر وزارت خارجه ایالات متحده نوشته شده است که در آن رژیم بحرین متهم به اعمال خشونت آمیز علیه شهروندان خود در زندان‌ها شده است.

در این گزارش آمده است که رژیم آل خلیفه متهم به نقض حقوق بشر شامل  شکنجه، رفتار یا مجازات ظالمانه، غیر انسانی یا تحقیرآمیز، شرایط سخت زندان، از جمله عدم مراقبت‌های پزشکی کافی در زندان‌ها، بازداشت خودسرانه  زندانیان سیاسی و مداخله خودسرانه است.

وحشی گری رژیم آل خلیفه و سرکوب تظاهرکنندگان در بحرین به سیاست هر روز این رژیم تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار