لابی موسوم به «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» پیوستن ایران به سازمان همکاری‌ شانگهای را نگران‌کننده خواند و بر ضرورت همکاری آمریکا و رژیم‌صهیونیستی با دیگر کشور‌ها تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبگاه لابی موسوم به «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» معروف به «اف‌دی‌دی» در مقاله‌ای پیوستن ایران به «سازمان همکاری شانگهای» را نگران‌کننده توصیف کرده است.

در این گزارش آمده است ورود جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای روابط تهران را با چین و روسیه تقویت می‌کند و ضرورت وحدت بیشتر رژیم صهیونیستی، آمریکا و شرکای عرب خود در مواجهه با چالش‌های ناشی از چین را نشان می‌دهد.

در این گزارش نوشته شده است اگرچه نهایی شدن روند قانونی پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای تقریباً دو سال به طول می‌انجامد، پذیرش ایران توسط اعضای این نهاد، اهمیت همکاری بیشتر بین آمریکا و متحدان و شرکای آن در خاورمیانه را تقویت می‌کند.

این گزارش روابط رو به رشد سیاسی، نظامی و اقتصادی بین تهران و پکن را زنگ خطر‌های متعددی برای واشنگتن، قدس اشغالی و تعدادی از کشور‌های عربی عنوان کرد.

در این مقاله آمده است برخی از آمریکایی‌ها خواسته یا ناخواسته با این تصور اشتباه که رقابت قدرت‌های بزرگ تنها در اروپا و شرق آسیا اتفاق می‌افتد، خود را تسلی می‌دهند و باعث می‌شوند که آمریکا خاورمیانه را به عنوان یک قدرت نادیده بگیرد. اما همانطور که عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای نشان می‌دهد، چین و روسیه در خاورمیانه نیز نفوذ کرده اند و درک بهتری از اهمیت این منطقه دارند. واشنگتن باید با این واقعیت روبه رو شده و به وضعیت نظامی آمریکا در خاورمیانه توجه کند. ممکن است زمان زیادی مانده باشد تا ایران به فناوری تسلیحاتی روسیه و چین برسد، اما این مشارکت می‌تواند به عنوان مثال، پدافند هوایی پیشرفته‌تر، موشکی، سایبری، ضد ماهواره‌ای و جنگ الکترونیکی پیشرفته تری را در اختیار تهران قرار دهد.

در ادامه این گزارش عنوان شده است که همکاری نظامی و اقتصادی بین پکن و تهران، قدس اشغالی، ریاض، ابوظبی و دیگران را مجبور می‌کند که این احتمال را در نظر بگیرند که فناوری‌های تسلیحاتی چین نیز ممکن است به تهران راه پیدا کند.

این لابی در انتها ادعا کرد که اگرچه پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای نگران کننده است، اما اگر واشنگتن، قدس اشغالی، ریاض، ابوظبی و دیگران از این موضوع درس بگیرند و همکاری خود را افزایش دهند، ممکن است این بحران به یک نعمت مبدل شود.

قابل ذکر است که در بیست و یکمین نشست سران سازمان همکاری شانگهای عضویت دائم ایران در این سازمان مورد پذیرش کشور‌های عضو قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
در جنگل کنونی که دشمنان در صدد تکمیل حلقه ودیوار محاصره هستند به نظر می رسد دیوار چین کار ساز است !
آخرین اخبار