برخی از شبکه‌های محلی ایذه ویدیو‌هایی از ورود پیکر علی لندی قهرمان ملی به زادگاهش شهرستان ایذه نشر دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صبح امروز جمعه دوم شهریور ماه خبر جانسوز درگذشت قهرمان ملی علی لندی همه مردم را در شوک فرو برد و بسیاری را سوگوار کرد.

علی لندی نوجوان دهه هشتادی ایذه‌ای روز ۱۸ شهریور ماه و پس از آنکه خانه همسایه بر اثر ترکیدن کپسول گاز دچار آتش سوزی می‌شود، برای نجات دادن ۲ فرد (مادر و دختر) دل به آتش زد و آن‌ها را نجات داد، اما خود با سوختگی بالای ۸۰ درصد در بیمارستان بستری شد.

این مسئله واکنش‌های وسیعی در شیکه‌های اجتماعی از سوی مردم و مسئولان محلی و کشوری در پی داشت و بسیاری این اقدام شجاعانه و قهرمانانه را «ققنوس وار» و «سیاووش وار» نامیدند. ققنوس و سیاووش یکی از شخصیت‌های برجسته در کتاب‌های شاعر پر آوازه فردوسی است و شاهنامه خوانی جایگاه بالایی میان مردم بختیاری به ویژه اهالی ایذه دارد.

خروشی برآمد ز دشت و ز شهر/غم آمد جهان را ازان کار بهر

چو از دشت سودابه آوا شنید/برآمد به ایوان و آتش بدید

سیاوش سیه را به تندی بتاخت/نشد تنگدل جنگ آتش بساخت

ز هر سو زبانه همی برکشید/کسی خود و اسپ سیاوش ندید

یکی دشت با دیدگان پر ز خون/که تا او کی آید ز آتش برون

چو او را بدیدند برخاست غو/که آمد ز آتش برون شاه نو

این اقدام قهرمانانه که واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت باعث شد تا بالاترین مقامات استانی و کشوری نیز برای دلجویی از علی لندی عازم اصفهان محل بستری این نوجوان شده و از او عیادت کنند.

به گفته جمشید نمازی راد پزشک معالج بیمارستان امام موسی کاظم (ع) علی لندی پس از چند روز بستری در این مرکز درمانی و تحمل رنج و مبارزه با درد سرانجام دار فانی را وداع گفت.

به گفته نمازی وضعیت و سیر بیماران سوانح سوختگی به شکلی است که هر روز نسبت به روز‌های گذشته بدتر شده و عمیق بودن سوختگی علی نیز باعث شد تا یکی یکی اندام‌های حیاتی اش از کار بیافتند و تنفس نیز برای او سخت شود تا جایی که از روز چهارشنبه حتی تنفس هم برای این نوجوان فداکار سخت شده بود.

مرگ این پسر حالا بسیاری را در شوک فرو برده که انتظار داشتند، علی دوباره بر خیزد، قهرمانانه دل به آتش بزند و مرگ را شکست بدهد، اما گویی زمین بیش از این تحمل سنگینی این قهرمان بزرگ را در این دنیای بیمروت نداشته است.

پیکر علی لندی وارد زادگاهش شد

پیکر علی لندی وارد زادگاهش شد

پیکر علی لندی وارد زادگاهش شد

پیکر علی لندی وارد زادگاهش شد

پیکر علی لندی وارد زادگاهش شد

پیکر علی لندی وارد زادگاهش شد

واکنش مقامات کشوری به درگذشت علی لندی

این مسئله همچنین واکنش مسئولان بسیاری را به دنبال داشت؛ بسیاری از مقامات ارشد کشوری و استانی نسبت به ان واکنش نشان دادند و رئیس جمهور نیز در پیامی درگذشت این نوجوان ایذه‌ای را تسلیت گفته است و نام آن را «در شمار قهرمانان ملی این مرز و بوم» ذکر کرده که ثبت خواهد شد.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در پیامی توییتری در صفحه شخصی خود گفته است «دهه هشتادی‌ها را در گیم نت و شبکه‌های اجتماعی خلاصه کردید، آن‌ها را نشناخته اید».

او در ادامه این پیام خود می‌گوید که رشادت و اخلاق مختص نسل‌های گذشته نیست و نمونه آن نیز علی لندی است که متولد دهه ۸۰ است.

این نوجوان دهه هشتادی که ماجرای رشادت و فداکاری آن برای نجات جان ۲ انسان غوغای زیادی به پا کرده و بسیاری را متوجه کرد، شجاعت و عشق به هموطن همچنان در دل بسیاری از نسل جوان زنده است، با شنیدن خبر درگذشت آن قلب هایشان سراسر آشوب شد و اشک‌ها از چشمانشان جاری گشت.

علاوه بر آن بسیاری نیز خواستار شدند به جای گذاردن داستان‌های «جعلی» و «انتزاعی» از قهرمان‌های غیر واقعی روایت شجاعت این قهرمانان را در کتاب‌های درسی برای نسل جدید معرفی کنند.

همزمان با ورود پیکر این نوجوان فداکار ایذه‌ای به زادگاهش شهرستان ایذه بخش وسیعی از مردم برای استقبال از این نوجوان فداکار گرد هم آمدند تا در این سوگواری بر طبلی بکوبند که گویی می‌گوید شجاعت، امید، قهرمانی و روحیه فداکاری در نسل جدید زنده است.

انتهای پیام/ن

برچسب ها: علی لندی ، قهرمان ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
علی لندی خودشم گفت هرکی جای من بود هنین کار میکرد .پس..