منابع ادعا می کنند که سامسونگ برنده اصلی مذاکره برای ساخت تراشه برای خودروهای خودران تسلا است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از کد گلوبال؛ شرکت سامسونگ، پیشروترین تولیدکننده تراشه در جهان در حال مذاکره با شرکت خودروسازی تسلا است تا تراشه‌های خودران نسل جدید این شرکت را براساس فرآیند ساخت ۷ نانومتری تولید کند.

تولید تراشه ۷ نانومتری برای خودروهای خودران نسل جدید تسلا

منابع صنعتی در کره جنوبی ادعا کردند که دو شرکت سامسونگ و تسلا چندین بار درخصوص طراحی تراشه با یکدیگر مذاکره داشتند و نمونه‌های اولیه تراشه‌های نسل آینده سیستم خودران تسلا بین این دو شرکت مبادله شده است. اگر که این مذاکرات با موفقیت انجام بگیرد، پیش بینی می‌شود سامسونگ تولید تراشه‌های مدنظرش را با استفاده از فناوری ۷ نانومتری آغاز کند. البته احتمال رخ دادن این اتفاق بسیار نادر است، زیرا سامسونگ در حال حاضر به تولید نسل فعلی کامپیوتر‌های مدل ۳ تسلا مشغول است.

دانشمند تراشه ساز

علاوه بر این سامسونگ اکنون در حال تولید تراشه‌های ۵ نانومتری است، اما برای تولید نسل آینده تراشه‌های سیستم خودران تسلا فرآیند ۷ نانومتری را در نظر دارد که از عملکرد بالاتر و پایدارتر تراشه هنگام نصب اطمینان داشته باشد.

البته هنوز تاریخ تولید تراشه‌های نسل آینده تسلا مشخص نشده است، اما ایلان ماسک مدیرعامل این شرکت اخیرا در رویداد AI Day اعلام کرد که سخت افزار جدید فناوری خودران تسلا این شرکت برای Cybertruck حدود یک سال آینده عرضه می‌شود، بر همین اساس پیش بینی می‌شود تولید این تراشه تا چند ماه آینده آغاز شود.

خودروی تسلا

در حال حاضر سامسونگ پس از شرکت TSMC دومین تولیدکننده تراشه در جهان به حساب می‌آید. سامشونگ ۱۷.۳ درصد از سهم بازار تراشه سازی را در اختیار دارد و TSMC که در تایوان مستقر است با سهم ۵۲.۹ درصدی این بازار، فاصله‌ای بسیار زیاد با رقیب کره‌ای خودش دارد.

گفتنی است که سامسونگ در چند سال اخیر سرعت کارش را در تولید تراشه افزایش داده و در تلاش است تا از شرکت TSMC پیشی بگیرد. تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ که در بیشتر تلفن‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد، توسط سامسونگ در حال تولید است و این شرکت از همکاری با سایر شرکت‌ها و تولید انواع دیگر تراشه‌ها استقبال می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار