قدیمی‌ترین زیورآلات مورد استفاده انسان‌های اولیه کشف شد

باستان شناسان مهره‌هایی ۱۵۰ هزار ساله که به عنوان زیورآلات استفاده میشده را در غاری در مراکش کشف کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از 24ae؛ باستان شناسان مجموعه‌ای از مهره‌های ۱۵۰ هزار ساله که به عنوان گوشواره یا گردنبند استفاده میشده را کشف کردند. آن‌ها ۳۳ مهره بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ در ورودی غار بیزمون، در فاصله ۱۰ مایلی اسائویرا، شهری در ساحل اقیانوس اطلس مراکش یافتند. قدمت این مهره‌ها بین 142 تا 150 هزار سال پیش است و توسط تیمی از باستان شناسان دانشگاه آریزونا پیدا شده است.

کشف جواهرات قدیمی

استیفن لیکون محقق ارشد گفت: "این قدیمی ترین آثار شناخته شده از زیورآلات زینتی زنان است. این نشان می دهد که رفتار انسان در گفتن چیزهایی در مورد خود از طریق جواهرات و سایر تزئینات بسیار زودتر از آنچه تصور میشد آغاز شده است".

مهره‌های کشف شده توسط استفن و همکارانش از پوسته حلزون دریایی ساخته شده بود و طول هر یک حدود ۱ سانتی متر بود. این مهره ها دارای سوراخ‌هایی در وسط است که نشان می‌دهد آن را به صورت گردنبند یا به لباس با نخ آویزان می‎کردند یا به شکل گوشواره استفاده میشده است. این مهره‌ها مشابه بسیاری دیگر است که در مناطق شمال و جنوب آفریقا یافت می‌شود، اما نمونه‌های قبلی بیش از 130 هزار سال قدمت ندارند. مهره‌های باستانی از شمال آفریقا با فرهنگ آتتیران مرتبط است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.