بمناسبت هفته دفاع مقدس یادواره شهدای شهرستان هریس در گلزارشهدای گمنام هریس برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سرهنگ شیرزاد راوی وپیشکسوت ۸ سال دفاع مقدس گفت: شهدا، ستارگانی هستند که با اهدای خون خود زمینه احیای اسلام و ارزش‌های الهی را فراهم کردند و باعث آبیاری درخت انقلاب اسلامی شدند و حقیقتاً اگر برنامه هایی، چون احداث یادمان شهدا و نیز برگزاری یادواره‌های شهدا وجود نداشته باشد، چه بسا که یاد این عزیزان در طول زمان کمرنگ و بلکه فراموش شود.

اوافزود: ما باید از طریق فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی اثربخش و قوی، یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم و از سویی نیز راه و سیره آن‌ها را به مردم و به خصوص نسل جوان بشناسانیم.

او تأکید کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و از این رو کار عزیزان ما در مجموعه مدیریت شهری برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

سرهنگ اکبرپور فرمانده سپاه ناحیه هریس هم دراین یادواره گفت: امنیت و آرامش امروز را مدیون خون شهدا و فداکاری ایثارگران هستیم و مهمترین نیاز امروز کشور نیز داشتن همان روحیه همدلی و انسجام دوران دفاع مقدس است.

اوبا بیان اینکه شهدا برای ما عزیز و قابل احترام هستند اضافه کرد: وجود فرهنگ ایثار و شهادت در هشت سال دفاع مقدس در بین رزمندگان اسلام بسیار درخشان و قابل توجه بود، که ثمره آن به‌وجود آمدن جوانانی دلیر و شجاع بود که جانانه در مقابل دشمنان سینه سپر کردند.

این مراسم با مداحی مداحان اهل بیت پایان یافت. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.