منابعی در وزارت بهداشت پاکستان اعلام کردند روزانه تعداد زیادی از پاکستانی‌ها به تب دینگو مبتلا شده و راهی بیمارستان می‌شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری جیو نیوز، منابع وزارت بهداشت پاکستان اعلام کردند که در ماه جاری تا کنون بیش از هزار نفر به تب دینگو مبتلا شده اند و روزانه بر تعداد این افراد افزوده می‌شود.

منابع خبری از ابتلای بیش از ۳۰۰ مورد جدید تب دینگو در پاکستان در شبانه روز گذشته خبر دادند و گفته می‌شود بیشترین آمار دینگو در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا پاکستان گزارش شده است.

از سال ۲۰۱۷ پاکستان به طور مرتب هر ساله در فصل بارندگی‌های فصلی با افزایش مبتلایان دینگو مواجه است. طبق آمار دولت پاکستان در سال ۲۰۱۷، ۳۴۴۲ نفر، در سال ۲۰۱۸، ۳۲۰۰ نفر، در سال ۲۰۱۹، ۲۴۵۴۷ نفر و در سال ۲۰۲۰، ۳۴۴۲ مورد ابتلا به دینگو در پاکستان گزارش شد که بدلیل آن صد‌ها نفر جان خود را از دست دادند.

بخش بهداشت و درمان ایالت اوتارپرادش هند نیز پیشتر در گزارشی اعلام کرد با جان باختن دو فرد دیگر بر اثر نیش پشه دینگو، آمار تلفات بر اثر این تب ویروسی در ایالت اوتار پرادش به ۶۰ نفر رسید.

این بیماری از طریق پشه‌ای به نام پشه آئدس به انسان منتقل می‌شود. این پشه که به ببر آسیایی مشهور شده‌است در مناطق استوایی جهان به‌ویژه آسیای جنوب شرقی از جمله مالزی وجود دارد. این بیماری اخیراً تلفات انسانی زیادی داشته است. علائم این بیماری سردرد، کمردرد، تب معمولاً شدید و در برخی موارد خارش و جوش در قسمت‌های مختلف بدن است. موارد مرگش ۱ در هزار گزارش شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار