عضو شورای شهر شیراز سیاستگذاری و برنامه ریزی فضای سبز بر اساس نیاز هر منطقه را مهم برشمرد و گفت: کمبود ناظران متخصص به دلیل عدم برنامه ریزی و آینده نگری درسال‌های گذشته، مهمترین مشکل فضای سبز شهرداری شیراز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، افسانه خواست خدایی ناظر شورا در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز از طرح پارک هفت به عنوان طرح پیشنهادی خود در این سازمان یاد کرد و گفت: در طرح پارک هفت، مالک درختی که دستور قطعش در کمیسیون قطع اشجار یا کمیسیون ماده ۷ داده می‌شود، باید درختی جایگزین را با حضور ناظر و نماینده سازمان دراین پارک‌ها بکارد.

او در آیین بزرگداشت هفته دفاع مقدس و رویداد فرهنگی_زیست محیطی دفاع سبز، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: فضای سبز کلانشهر شیراز امروزه بیشتر از هرچیزی نیازمند برنامه ریزی مشخص برای توسعه، مدیریت فضای سبز و پرهیز از برخورد‌های آنی و سلیقه‌ای است.

خواست خدایی، سیاستگذاری و برنامه ریزی فضای سبز بر اساس نیاز هر منطقه را مهم برشمرد و افزود: کمبود ناظران متخصص به دلیل عدم برنامه ریزی و آینده نگری درسال‌های گذشته، مهمترین مشکل فضای سبز شهرداری شیراز است.

بانوی منتخب شورای اسلامی شهر شیراز، بی نظمی در مجموعه فضای سبز را نتیجه جابجایی و تغییر زیاد مدیران این مجموعه در این سازمان یا مناطق عنوان کرد و ادامه داد: اعطای فرصت مناسب به مدیران متخصص می‌تواند تاثیرات مطلوبی در ساماندهی بخش‌های مختلف سازمان داشته باشد.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: نبود دستورالعمل و سامانه نظارت یکپارچه سبب اقدامات سلیقه‌ای مناطق مختلف شهرداری درحوزه فضای سبز شده است که باید برای رفع آن چاره‌ای اندیشید.

ناظر شورا در سازمان سیما، منطر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با اشاره به عدم پرداخت کافی و به موقع حقوق کارشناسان و کارگران فضای سبز افزود: این امر تاثیرات بسیار منفی برعملکرد آن‌ها داشته و تاکنون توجه‌ای به این مشکل نشده است.

او برتوجه به ظرفیت‌های فنی و مالی پیمانکاران این حوزه تاکید کرد و افزود: حضور یک متخصص فضای سبز به عنوان نماینده یا مشاور در هیات بررسی کمیسیون معاملات در مناقصه‌های مربوطه می‌تواند موثر باشد.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در پایان تلاش برای بالابردن تراز شهر مقدس شیراز را ضروری دانست و بیان کرد: با توجه به نامگذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) و وجود ۱۵ هزارشهید والامقام، باید با بهره گیری از المان‌ها و نقاشی نگاری‌های سیما، منظر و فضای سبز شهری در راستای بالابردن سطح معنویت و تراز شهر مقدس شیراز تلاش کنیم و شهر را در خور این قداست‌ها زینت ببخشیم.

گفتنی است درحاشیه این مراسم ازمطالعات آبخیزداری در ارتفاعات شرق و شمال شرق شیراز نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار