رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با اعلام رضایت اولیای دم در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، علی صالحی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با پیگیری و تلاش اعضای شعبه ویژه شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس و اعلام رضایت اولیای دم خبر داد.

صالحی افزود: در راستای سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضاییه مبنی بر توجه ویژه به تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص از طریق استفاده از ظرفیت‌های شورا‌های حل اختلاف، این پرونده قتل عمد به شعبه ویژه شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد که خوشبختانه با تلاش اعضای این شورا و معتمدین محلی پس از برگزاری جلسات متعدد با حضور طرفین پرونده، منجر به سازش شد.

او همچنین گذشت اولیای دم در این پرونده را اقدامی درخور تحسین برشمرد وگفت: اعلام رضایت در این خصوص یقیناً رضایت الهی را به همراه دارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با تأکید بر این که شورا‌های حل اختلاف نهادی مردمی و برآمده از بطن جامعه است ، افزود: خوشبختانه در پرتو تدابیر حکیمانه ریاست محترم قوه قضاییه، شورا‌های حل اختلاف نقش مؤثری را در حل و فصل منازعات و برقراری صلح و آرامش در مناطق مختلف کشور به ویژه استان هرمزگان ایفا می‌کند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.