وزارت خارجه فرانسه با اتهام زنی علیه ایران از مقامات کشورمان خواست به میز مذاکرات وین بازگردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، وزارت خارجه فرانسه با ادعای اینکه ایران از زمان برای پیشرفت هسته‌ای خود استفاده می‌کند، اعلام کرد اگر ایران دارای حسن نیت است باید فورا به میز مذاکرات وین بازگردد.

وزارت خارجه فرانسه در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که اتحادیه اروپا با سکوت در مقابل خروج یکجانبه آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه باعث برهم خوردن این توافق بین‌المللی شده بود.

تاکنون شش دور مذاکرات هسته‌ای ایران در وین، پایتخت اتریش میان تهران و کشور‌های مرتبط با توافق و با مشارکت غیرمستقیم آمریکا برای دستیابی به توافق برای احیای توافقنامه‌ای که از ماه مه ۲۰۱۸ با خروج آمریکا شکست خورده بود، انجام شده است.

ایران از مذاکره‌کنندگان خواست که مذاکرات وین درباره توافق هسته‌ای تا به قدرت رسیدن رئیس جمهور جدید (ابراهیم رئیسی) متوقف شود که در اوایل ماه اوت این اتفاق افتاد.

روز گذشته نیز «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد و دو طرف مسائلی را که در نخستین گفتگوی تلفنی شان در ۳۱ اوت مطرح شده بود، پیگیری کردند.

وزیر خارجه کشورمان در دیدار با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که ایران در حال بررسی سوابق مذاکرات است و بزودی به جریان مذاکرات باز خواهد گشت، اما نه رفتار غیرسازنده آمریکا را می‌پذیرد و نه کشور را معطل وعده‌های سابقه دار توخالی خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
چشم, دیگر امری نیست!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
اروپایی ها هرگز نمی توانند برای ما تصمیم بگیرند،اینها خودشان سگهای قلاده به گردن آمریکا هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
جالبه رئیس جمهور ما درسخنرانی سازمان ملل از پایبند نبودن اروپا یی ها نگفتن که همین ها برای ما میان تصمیم می گیرند کسانی که دموکراسی درکشور شون درحد حرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
اروپایی ها هرگز نمی توانند برای ما تصمیم بگیرند،اینها خودشان سگهای قلاده به گردن آمریکا هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
یک کلمه از مادر عروس!!! از کی تا حالا زالزالک هم قاطی میوه ها شده؟! فرانسه هم واسه ما دم در آورده.
United States of America
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
بازگرددچه??????
آخرین اخبار