استاندار آذربایجان غربی بر لزوم برقراری رایزنی‌های دیپلماتیک برای کاهش تعرفه واردات سیب استان در کشور‌های هدف صادراتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، با تاکید بر لزوم برقراری رایزنی‌های دیپلماتیک برای کاهش تعرفه واردات سیب آذربایجان غربی در کشور‌های هدف صادراتی، گفت: سود خرید تضمینی سیب صنعتی باید نصیب باغداران شود نه دلالان.

وی با اشاره به افزایش تولید سیب درختی در استان در مقایسه با سال قبل و لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای افزایش صادرات آن گفت: تعرفه‌های واردات سیب در برخی کشور‌های هدف از جمله هندوستان بالاست و می‌طلبد از طریق رایزنی‌های دیپلماتیک نسبت به کاهش تعرفه‌های واردات سیب در این کشور‌ها اقدام گردد تا روند صادرات سیب شتاب و ارزآوری بیشتری به خود بگیرد.

شهریاری به خرید تضمینی سیب صنعتی اشاره کرد و گفت: وزیر جهاد کشاورزی قول داده بود تا نسبت به اعلام قیمت تضمینی این محصول توسط سازمان تعاون روستایی هر چه سریعتر اقدام شود و امیدواریم هر چه زودتر این موضوع اجرا شود.

استاندار آذربایجان غربی افزود: سازمان تعاون روستایی باید با افزایش ایستگاه‌های خرید، محصول سیب صنعتی را بصورت مستقیم از باغداران خریداری کند تا سود اصلی به دست آنان برسد.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به رتبه خوب استان در شاخص بهبود محیط کسب و کار تصریح کرد: باید موانع و مواردی که توسط فعالان اقتصادی عنوان شده احصا و نسبت به رفع آن‌ها اقدام گردد.

شهریاری با اشاره به گزارش اتاق بازرگانی در خصوص عدم اجرای کامل تعهدات بیمه‌ای توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی تصریح کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی باید با اجرای کامل تعهدات خود و پرداخت درست خسارت‌ها کشاورزان را به بیمه نمودن محصولات خود ترغیب کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.