سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز تزریق دوز سوم واکسن فایزر را برای افراد ۶۵ سال به بالا و افراد در معرض خطر ابتلا به کرونای شدید صادر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان غذا و داروی آمریکا دیروز مجوز مصرف اضطراری تزریق دوز تقویتی یا بوستر واکسن کروناویروس فایزر را به افراد ۶۵ ساله و بالاتر و همه افرادی که در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری کووید 19 هستند همچنین گروه‌ها و مشاغلی که به طور مرتب در معرض ویروس قرار دارند، صادر کرد.

این تاییدیه مسیر را برای توزیع سریع واکسن های تقویتی و تزریق آن به میلیون ها نفر که حداقل شش ماه از تزریق دوز دوم واکسن گذشته است، هموار می کند.

تغییر در صدور مجوز استفاده اضطراری از واکسن، شرایط را برای تزریق دوز تقویتی به گروه هایی مانند کادر درمان، معلمان و کارکنان مهدهای کودک، افراد بی خانمان و زندانیان فراهم کرده است.

شرکت داروسازی فایزر از سازمان غذا و داروی آمریکا درخواست کرده بود تا لزوم تزریق دوز تقویت واکسن به همه افراد ۱۶ ساله و بالاتر را مورد تایید قرار دهد و هفته گذشته داده هایی را منتشر کرده بود که بر اساس آن، ایمنی بدن در برابر بیماری با گذشت زمان کاهش می یابد.

سازمان غذا و دارو آمریکا تزریق دوز تقویتی به عموم مردم را رد اما اعلام کرده است که شواهد نشان می‌دهد تزریق دوز سوم برای افراد مسن و گروه‌های در معرض خطر مفید است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۵:۰۷ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
هنوز متوجه نشدند که واکسن باید سراسری در کوتاه ترین زمان انجام میشد یا اگر کشوری پهناوره یا جمعیت بالایی داره باید منطقه ای یا شهری یا بخش ویا...انجام میشد نه با گروه سنی!
خوب چه فایده ای داره باز ویروس به مبدأ بر میگرده بعداز اینکه تاثیر واکسن کم ویا...و البته قوی تر.
امیدوارم لااقل اگر دسترسی به واکسن انبوه امکان پذیر شد سراسری یا روی یک الگوی منظم تقسیم بندی کشور به شبکه های جغرافیایی 9 تایی انجام بشه،در زمان مشخص و کمترین زمان برای گردش مجدد ویروس.
درضمن شبکه جغرافیایی 9تایی همون تقسیم بندی یک کشور بر الگوی(به اصطلاح)سودوکویی هست که دقیق ترین نوع تقسیم بندی محسوب میشه.
که با یک عدد 6رقمی دقیق ترین نقاط در کشور مشخص میشه.
آخرین اخبار