حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در نشست شورای اداری استان ایلام شرکت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان که با تعدادی از وزرا امروز به ایلام سفر کرده است در نشست شورای اداری استان شرکت کرد.

آیت الله سید ابراهیم رییسی،رییس جمهور کشورمان شامگاه جمعه در نشست شورای اداری استان ایلام اظهار داشت: توسعه باید در پرتو عدالت اجتماعی باشد در اینصورت همه آحاد مردم مزه شیرین آنرا می‌چشند.

رئیس جمهوری بیان کرد:عدالت را باید در میدان عمل اجرا کرد و تنها با سخنرانی و خطابه امید چندانی به عملیاتی شدن آن احساس نمی‌شود.

او افزود: برای اجرای عدالت باید شاخص داشت و مهمترین شاخص در این حوزه اجرای قانون و قانونمداری همگان است.

رییس جمهوری ادامه داد : نزدیک‌ترین شاخص به اجرای عدالت، سند آمایش سرزمین است و دولت سیزدهم بر این اساس بیشترین بودجه را در لایحه ۱۴۰۱ به مقوله آمایش سرزمین معطوف خواهد کرد چرا که اعتقاد داریم در صورت اجرا، عدالت با موفقیت بیشتری محقق می‌شود.

رئیسی بر لزوم جبران عقب ماندگی‌های کشور تاکید کرد و اظهار داشت: برخی استان‌ها در این زمینه نیازمند حمایت ویژه هستند و باید از نگاه سلیقه‌ای در توزیع اعتبارات برای کمک به مناطق کمتر برخوردار به شدت پرهیز شود.

او یادآور شد: تقسیم عادلانه ثروت‌ها و ظرفیت‌های کشور نیازمند کار کارشناسی است و مناطق مختلف کشور باید بصورت یکسان از این مواهب بهره‌مند شوند.

رییس جمهوری اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی خدمات بسیاری در اقصی نقاط کشور انجام گرفته است، اما همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم که می‌طلبد با کار جهادی و خالصانه در جهت رفع دغدغه‌های اقشار ضعیف جامعه گام برداریم.

رییسی ایلام را از قله‌های دفاع مقدس توصیف کرد و گفت: ایلامیان در عرصه‌های مختلف همواره در جهت دفاع از ارزش‌های انقلاب پیشگام بوده اند و باید این ویژگی در خدمات رسانی مورد توجه قرار گیرد.

ضرورت احداث کارخانه بزرگ اقتصاد در روستا‌ها

رییس جمهوری در ادامه به معضل حاشیه نشینی در شهر‌ها اشاره کرد وگفت: باید کارخانه بزرگ اقتصاد در مناطق روستایی احداث شود تا مناطق حاشیه‌ای شهر‌ها اینگونه تشکیل و توسعه پیدا نکنند.

او با اشاره به بازدید امروز یکی از مناطق حاشیه شهر ایلام افزود : حاشیه نشینی تنها مشکل این استان نبوده بلکه در عمده شهر‌های کشور وجود دارد.

رییسی اظهار کرد: در این زمینه باید مشکلات روستا‌ها رفع و با راه اندازی کارخانه‌های اقتصادی و فراهم کردن فرصت شغلی برای مردم از رشد حاشیه نشینی جلوگیری شود.

ضرورت انتخاب مدیران موفق

آیت الله رییسی در ادامه با تاکید بر اینکه گام‌های اساسی برای توسعه استان باید برداشته شود، افزود: باید با کمک مردم و شما مسوولان استان کار‌هایی متفاوت از گذشته انجام شود.

رییس جمهوری گفت: مسایل و مشکلات ایلام ضمن اینکه به اعتبار نیاز دارد، ولی در راس آن‌ها نیازمند مدیریت موفق است.

او ادامه داد: مدبران باید برای رفع مشکلات فعالیت متفاوتی داشته باشند چراکه برخی کار‌ها پیچیده نبوده و بجای بودجه و اعتبار نیازمند مدیریت توانمند است.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه کار در دولت کنونی کار جهادی و متفاوت می‌طلبد بیان کرد : اقتضای امروز کشور کار جهادی است تا مشکلات رفع شوند.

او به سامانه گرمسیری اشاره کرد و عنوان کرد : عدم تحقق این طرح موجب خسارت می‌شود بطوریکه وقتی یک طرح عمرانی تعدیل می‌خورد موجب خسارت خواهد شد.

او اضافه کرد : دولت به مقوله فرهنگ و هنر توجه ویژه دارد و اقدام‌هایی نیز در این زمینه انجام داده و در دست اقدام دارد.

رییس جمهوری همچنین با ذکر اینکه انتخاب مسوولان و مدیران استانی نیست، افزود: استان‌های غرب کشور از جمله ایلام دارای چهره‌های فرهیخته و صاحب نظری بوده و از ظرفیت نخبگان استفاده می‌شود و مهمترین اصل در انتصابات توجه به نیرو‌های کارآمد است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.