حمید سوری گفت: بار ناشی از اپیدمی کرونا در کشور تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دکتر حمید سوری، رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی و تیم واکنش سریع کووید ۱۹ وزارت بهداشت در سفر به اراک و در حاشیه سرکشی به مرکز واکسیناسیون شهید ساکی اراک گفت: تا حد زیادی بار ناشی از اپیدمی  کرونا کاهش پیدا کرده و اینکه قله پیک پنجم کرونا کوتاه‌تر از پیک چهارم است موید همین نکته است.

سوری افزود:، اما با توجه به اینکه بیماری بعد از مدت زمانی مزمن می‌شود و مشخص نیست که تا چه زمانی طول بکشد نباید عادی انگاری رواج یابد و همان‌طور که خوف زیادی اثرات منفی دارد، عادی انگاری نیز تاثیرات منفی خواهد داشت.

او اضافه کرد: خوشبختانه با افزایش پوشش واکسیناسیون در کشور شاهد اتفاقات خوبی هستیم و استان مرکزی نیز جز استان‌های موفق در این زمینه است.

رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی و تیم واکنش سریع کووید ۱۹ وزارت بهداشت بیان کرد: اگر گروه‌های پر خطری که تاکنون واکسینه نشده اند را پوشش دهیم شاهد کاهش پیامد‌های در ابتلا، بستری و مرگ میر خواهیم بود.

او با بیان اینکه در سازمان جهانی بهداشت اعمال قانون و مقررات و میزان عمل به آن‌ها بسیار حائز اهمیت است ادامه داد: اگر بخواهیم پوشش واکسیناسیون را به بالای ۹۰ درصد برسانیم می‌بایست روش انجام کار و رسیدن به این هدف را مشخص کنیم.

سوری افزود: طبیعتاً هر چه پیش می‌رویم مداخلات بیشتر و ویروس جهش بیشتری خواهد داشت، اما خدا را شاکریم که تا به حال بشر تسلیم مطلق نشده، اما بسیاری از مواقع این اپیدمی‌ها بسیاری از دولت‌ها و قومیت‌ها را از بین برده است.

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا و عضو شورای مشورتی علمی وزارت بهداشت، دکتر علی محمدی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک و مهندس سید شهریار حسینی رئیس مرکز بهداشت شهرستان اراک از مرکز واکسیناسیون شهید ساکی دیدن کردند.

انتهای پیام / ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
چرا واکسن برکت برای دوز اول اراک نیست ؟؟ ما میخوایم برکت بزنیم ده روزه منتظریم اراک برکت بیاد همش سینوفارم و استرازنکا میزنن