مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری همایش روستا‌های قرآنی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه تعداد ۱۸روستای قرآنی در استان شناسایی شدند که در این جهت فعالان عرصه قرآنی این روستا‌ها تجلیل و یادمانی در این روستا‌ها نصب خواهد شد، از برگزاری همایش روستا‌های قرآنی در استان همدان نیز خبر داد.

وی با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در مهرماه امسال، افزود: موزه صنعت چاپ در استان افتتاح خواهد شد و در استان همدان ظرفیت خوبی برای راه‌اندازی موزه صنعت چاپ وجود دارد و امیدواریم تا چند روز آینده به بهره‌برداری برسد.

این مسئول با تاکید بر اینکه این موزه می‌تواند به لحاظ آموزشی و گردشگری مورد استفاده باشد، اظهار داشت: جشنواره ملی ندای آسمانی با موضوع اذان در آبان ماه و جشنواره تئاتر استانی، جشنواره موسیقی، ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب و جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در نیمه دوم سال برگزار می‌شود.

او به تصویب سند برش استانی نقشه فرهنگی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: یک سال است که همدان به عنوان پایلوت این سند انتخاب شده و همراه با ۱۱ استان این کار را شروع کردند که اکنون سند آماده است و با حضور وزیر در شورای فرهنگ عمومی از سند برش استانی استان همدان رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار