فرماندار انتظامی آبادان از کاهش ۱۸ درصدی جرایم خشن و افزایش ۷۲ درصدی کشف مواد مخدر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، سرهنگ حسین زلقی فرماندار انتظامی آبادان گفت: عمده سرقت‌ها در آبادان سرقت‌های خُرد هستند، که در این خصوص امسال نسبت به سال گذشته افزایش نسبی وجود داشته، اما به تناسب کشفیات و دستگیری‌ها افزایش یافته است.

او افزود: در شش ماه سپری شده از امسال، انهدام ۷ باند سارق مسلح صورت گرفت که این سرقت‌ها با روند کاهشی ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

سرهنگ زلقی ادامه داد: ساماندهی معتادان متجاهر توسط دستگاه‌های مسئول می‌تواند در کاهش سرقت‌ها و افزایش امنیت شهروندان موثر و یاری رسان پلیس باشد.

فرماندار انتظامی آبادان همچنین به مقابله پلیس با شرارت‌ها اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات دیده می‌شود افرادی به خاطر مشکلات شخصی اقدام به تیراندازی مقابل منزل یا مغازه طرف مقابل می‌کنند که این افراد با انجام کار اطلاعاتی، عملیاتی توسط پلیس اطلاعات و کلانتری و پاسگاه‌ها دستگیر و تحویل مراجع قضایی می‌شوند.

او بر این نکته تاکید کرد که برخورد با فرهنگ غلط تیراندازی، همت و حمایت همه دستگاه ها، به ویژه بزرگان طوایف، سران شیوخ و افراد دارای نفوذ را می‌طلبد.

سرهنگ زلقی در ادامه مبارزه با موادمخدر را یکی دیگر از مهمترین فعالیت‌های پلیس دانست و افزود: در همین راستا در ۶ ماه سپری شده از سال بیش از ۲۵۰ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد، که کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۷۲ درصدی را داشته است.

او با اشاره به اجرای طرح‌های متعدد ارتقای امنیت وپاکسازی مناطق آلوده، بیان کرد: در ۶ ماه گذشته از امسال ۲۶ طرح پاکسازی در سطح شهرستان به خصوص مناطق آلوده برای ارتقای امنیت عمومی شهروندان به مرحله اجرا درآمد.

فرماندار انتظامی آبادان دستگیری سارقان سابقه دار، جمع آوری معتادان متجاهر، پاکسازی پارک‌ها و تفرجگاه ها، پلمب واحد‌های ضایعاتی غیرمجاز و دارای اموال مسروقه را از جمله اقدامات انجام شده در قالب این طرح‌ها برشمرد.

سرهنگ زلقی خواستار نظارت بیشتر بر انبار‌های ضایعاتی شد و اظهار کرد: در خصوص انبار‌های ضایعاتی انتظار می‌رود مسئولان صمت ضمن دقت بر نحوه صدور مجوز این گونه فعالیت ها، واحد‌ها را از طریق اتحادیه مربوطه رصد کرده و آن‌ها را به حال خود رها نکنند.

او همچنین به رشد ۱۳۲ درصدی ارزش ریالی کالا‌های قاچاق کشف شده در آبادان در ۶ ماه سپری شده از سال در مقایسه با سال گذشته خبر داد و افزود: عمده کالا‌های قاچاق کشف شده مربوط به دستگاه‌های ارز دیجیتال، مواد خوراکی خارجی و سیگار بوده است.

فرماندار انتظامی آبادان همراهی شهروندان آبادانی، مقام انتظامی همکاری دستگاه قضایی، ناحیه مقاومت بسیج و سایر نهاد‌های امنیتی با پلیس را قابل تقدیر دانست.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.