محمدحسین فلاح مهرآبادی گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن «کووپارس» تولید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین فلاح مهرآبادی، معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی با اشاره به اینکه خط تولید واکسن «کووپارس» موسسه رازی برای تولید انبوه تکمیل و فعال شده، گفت: تاکنون در بحث صنعتی بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن کووپارس تولید شده است.

فلاح مهرآبادی افزود: گزارشی از روند کار به مراجع مربوطه ارسال شده است و در انتظار نتیجه کنترل کیفی هستیم، در صورت تایید ظرف یک هفته آتی مجوز اضطراری تزریق واکسن رازی صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در فاز اول کارآزمایی ۴۰۰ هزار دز واکسن تولید داشتیم که این میزان تولید تاییدیه کنترل کیفی را هم دریافت کرد، تصریح کرد: یک میلیون دز هم در ابتدای شهریور ماه تولید شد و دو هفته پیش برای طی کردن مراحل کنترل کیفی ارسال شده است. اگر مجوز اضطراری صادر شود ما آمادگی تولید قطعی ۳ میلیون دز واکسن را در ماه داریم.

این مقام مسئول افزود: فازسوم کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس از یکشنبه هفته گذشته آغاز شده و با استقبال خوبی همراه بود. 

سخنگوی پروژه کارآزمایی بالینی واکسن رازی افزود: تا به امروز ۵ هزار نفر دز اول واکسن کووپارس را دریافت کرده‌اند و این روند ادامه دار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فاصله زمانی تزریق دز اول و دوم واکسن رازی ۲۱ روز تعریف شده است، ادامه داد: خوشبختانه با گذشت یک هفته از دریافت دز اول واکسن رازی، از سوی بیش از دو هزار داوطلب هیچ عوارض جانبی مشاهده نشده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.