بزرگترین مرکز سیار واکسیناسیون کرونای کشور با ظرفیت ۱۰ دستگاه اتوبوس شهری به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد درحاشیه مراسم بهره برداری از بزرگترین مرکز واکسیناسیون کشور واقع در نمایشگاه بین المللی مشهد  و رونمایی از بزرگترین مرکز سیار واکسیناسیون شهری گفت: مبارزه با ویروس کرونا از آغاز دوره جدید مدیریت شهری مشهد دردستور کار شهرداری قرار گرفته است و  امروز شاهد بهره برداری از بزرگترین مرکز واکسیناسیون کشور با ظرفیت روزانه ۲۰ هزار دوز تزریق واکسن هستیم.

او افزود: این آمادگی وجود دارد که ظرفیت مرکز به دوبرابر افزایش پیدا کند؛ همچنین بزرگترین مرکز سیار واکسیناسیون شهری با ظرفیت ۱۰ دستگاه اتوبوس شهری امروز به بهره برداری رسید.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه آنچه امروز اولویت دارد، تسهیل دسترسی مردم به واکسیناسیون است، ادامه داد:اگر وزارت آموزش، درمان و علوم پزشکی صلاح بداند شهرداری مشهد میتواند کاربری دومی هم تعریف کند و بیمارستان امدادی در نمایشگاه بین المللی ایجاد شود که اگر دوباره دچار بحران جدیدی شدیم بتوانیم خدمات ارائه دهیم و توافقی در این زمینه داشته باشیم.

بهره برداری از مرکز واکسیناسیون تجمیعی در چهار فرهنگسرای مشهد

محمد رضا معتمدیان استاندار خراسان رضوی نیز در حاشیه این نشست با بیان اینکه به همت شورای اسلامی شهر و شهردار مشهد در کوتاهترین زمان راه اندازی ناوگان سیار افتتاح شده است گفت:در هفته‌های اخیر و آغاز به کار دولت سیزدهم روند واردات واکسن پیشرفت داشته است و در استان تلاش کرده ایم با سیاست‌های کلان زیرساخت‌های لازم را برای واکسیناسیون فراهم کنیم.

او  افزود: مرکز واکسیناسیون تجمیعی در چهار فرهنگسرا هم به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ۱۳ مرکز تجمعی هم در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته است که بیش از ۱۳۰ مرکز تجمیعی در خراسان رضوی داریم که بر این اساس چهار مرکز تا دوازده شب به مردم خدمات میدهد که متناسب با نیاز مردم در استان راه اندازی شده است.

معتمدیان بیان کرد: اقدامات بسیج جامعه پزشکی در حاشیه شهر باعث شده بیش از روزی ۹۰ هزار دوز واکسن کرونا تزریق شود.

او تصریح کرد: واکسیناسیون کادر آموزش و پرورش و معلمان و دانش آموزان یکی از اولویت‌های ما در جامعه هدف است.


بیشتر بخوانید


در ادامه این نشست آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد به ایراد. سخنانی پیرامون هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: امروز نتایج جانفشانی ها‌ی رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس دیده میشود.

او افزود: در شورای ششم با اعضای جوانی از نسل‌های دوم و سوم روبرو هستیم، نسلی که در بدنه انقلاب رشد کرده اند و هم اکنون در عملیات جهادی در مدت کوتاهی راه اندازی مرکز واکسیناسیون و مجهز نشانگر این است که نسل انقلابی به مراتب جهادی‌تر نسبت به نسل اول انقلاب است.

راه اندازی ۱۸ مرکز ثابت واکسیناسیون از سوی شهرداری مشهد

سیدمجتبی منتظری، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: ۱۸ مرکز ثابت واکسیناسیون از سوی شهرداری مشهد در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار داده شده است.

او افزود: جمعا ظرفیت روزانه انجام واکسیناسیون در این مراکز ۴۰هزار نفر است و همچنین از امروز ۱۰ اتوبوس سیار واکسیناسیون فعال شدند که هر کدام امکان واکسیناسیون یک هزار نفر را در روز فراهم خواهند کرد.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: این اولین ناوگان واکسیناسیون سیار شهری در کشور است که از سوی شهرداری مشهد در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

منتظری بیان کرد: واکسیناسیون زنان و مردان همزمان به صورت مجزا در این اتوبوس‌ها انجام می‌شود و از ساعت ۷ تا ۲۴ فعال هستند.

او تصریح کرد: این اتوبوس‌ها در مناطقی که مراکز عمومی واکسیناسیون وجود ندارد، مجمتع‌ها و مناطق حاشیه شهر حضور خواهند یافت که اتوبوس‌ها به تهویه و یخچال حمل واکسن مجهز هستند و تا پایان روند انجام واکسیناسیون در اختیار دانشگاه خواهند بود.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تاکید کرد: در آینده نزدیک  ۱۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار خواهد گرفت.

هاشم دائمی، رئیس کمیسیـون حقـوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز در مراسم بهره برداری از بزرگترین مرکز واکسیناسیون کشور و رونمایی از اولین ناوگان سیار واکسیناسیون شهری گفت:نمایشگاه بین‌المللی مشهد جایگاه عرضه توانمندی‌ها و نوآوری‌های اقتصادی است و امروز با همت شهرداری، شورای اسلامی شهر، علوم پزشکی و استاندار به خط مقدم مقابله با کرونا مبدل شده است.

او افزود: دیگران شعار امید دادند و شورای ششم به فضل الهی و حمایت خاص حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و اقدامات نظام سلامت کشور، موج امید و زندگانی را در شهر زنده کرده و مردم به چشم خود تفاوت حرکت جهادی و نمادین را مشاهده می‌کنند.

در خاتمه این نشست از چهار خانواده شهدای مدافع سلامت تقدیر شد.

انتهای پیام//س. ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.