معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از جوجه‌ریزی چهار میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه‌ای در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نوبخت اژدری، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با تلاش و پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی و همراهی وزارتخانه با تلاش مرغداری‌ها، جوجه‌ریزی در مرداد و شهریور به اندازه کافی انجام شده و هیچ مشکلی در تأمین مرغ مورد نیاز بازار وجود ندارد.

او تصریح کرد: روزانه ۱۳۰ تا ۱۴۰ تن کشتار مرغ در مرغداری‌های استان انجام شده و مرغ با قیمت مصوب ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان وارد چرخه مصرف می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با رد هرگونه شایعه افزایش قیمت مرغ در نیمه دوم سال گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی حمایت از مرغداری‌هاست اما به هیچ عنوان افزایش قیمت مرغ در کمیسیون‌ها و کارگروه‌های وزارتی و استانی مطرح نشده است.

اژدری در مورد تأمین نهاده‌های یارانه‌دار برای مرغداری‌های استان افزود: در دو ماه پایانی تابستان بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ تن ذرت و هفت هزار تن کنجاله سویا به شکل یارانه‌دار در بین مرغداری‌های استان توزیع شده است.

او در ادامه تصریح کرد: از طریق سامانه بازارگاه خرید نهاده‌های دامی انجام شده و قرار است در نیمه دوم سال نیز به مقدار کافی نهاده‌های دامی یارانه‌دار به استان حمل شده و در بین مرغداری‌ها توزیع شود.

اژدری افزود: گشت‌های مشترک تعزیرات، سازمان صنعت، معدن و تجارت و بهداشت به صورت مستمر بر قیمت‌ها و عرضه بهداشتی مرغ نظارت دارند و به هیچ وجه از کنار تخلفات و کوتاهی‌های احتمالی به راحتی رد نمی‌شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با جوجه‌ریزی مرداد و شهریورماه به اندازه کافی مرغ مورد نیاز در نیمه دوم سال وارد بازار شده و با تأمین نهاده‌ها کمک کار تولیدکنندگان این بخش باشیم.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.