اهدای کتاب یکی از راه‌هایی است که از طریق آن آثار ادبی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اهدای کتاب یکی از راه‌هایی است که از طریق آن آثار ادبی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

این مسئله تنها به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محدود نمی‌شود؛ بلکه مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران هم این کار را انجام می‌دهد و کتاب‌ها را به مناطق محروم ارسال می‌کند.

این بار معاونت فرهنگی دست به کار شده است و به مناسبت هفته دفاع مقدس کتاب، به قیمت بیش از ۳۷ میلیارد ریال با موضوعات مرتبط با دفاع مقدس به اداره‌های کل ارشاد ارسال می‌کند.

اینکه کتاب‌های دفاع مقدس به سراسر کشور برای بهره مندی مخاطبان آن ارسال شود اقدام خوبی است؛ اما در این میان یک سوال ذهن ما را درگیر می‌کند؛ اینکه روند اهدای کتاب تغییر می‌کند یا نه. هرماه کتاب‌های خوب ناشران از طریق اداره‌های کل ارشاد مناسبتی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

از آنجا که پخش کتاب یکی از مشکلات اساسی ناشران و مخاطبان است، باید برای آن چاره‌ای اساسی اندیشید. آن هم در شرایطی که اکثر ناشران کشور در تهران فعالیت می‌کنند؛ دسترسی مخاطبان کتاب را به کتاب با توجه به قیمت‌های پشت جلد آن در مناطق دور دست سخت می‌کند.

ارتباط رودرو میان ناشر، پدید آورنده و مخاطب تنها در نمایشگاه‌های استانی و نمایشگاه بین المللی کتاب تهران میسر بود. با توجه به شیوع کرونا در کشور از اسفند ماه ۹۸ و مجازی شدن تمام این ارتباط‌ها باید چاره‌ای اندیشید تا مخاطب نقاط دور دست که دسترسی به فضای مجازی برایش سخت است به کتاب دسترسی داشته باشد و تنها به اهدای کتاب آن هم در مناسبت‌های خاص محدود نشود.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار