نخستین تاکسی‌هیبریدی به صورت آزمایشی به ناوگان تاکسیرانی بندرعباس پیوست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، حسین اخلاقی، رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس با اشاره به ورود نخستین تاکسی‌هیبریدی به صورت آزمایشی به ناوگان تاکسیرانی بندرعباس گفت: در آینده نزدیک ۲۰ دستگاه تاکسی هیبریدی شامل رنو فلوئنس، سوناتا و هایس به ناوگان تاکسیرانی بندرعباس افزوده می‌شود.

حسین اخلاقی گفت: این تاکسی‌ها در خط ویژه فرودگاه شروع به فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: ورود این گروه از خودرو‌ها به ناوگان حمل و نقل عمومی، نقش بسزایی در کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی‌ها دارد.


بیشتر بخوانید


اخلاقی افزود: این خودرو‌ها از یک موتور احتراق داخلی بنزینی درکنار موتور الکتریکی برخوردار هستند و قادر است در هر زمان، از عملکرد یکی از موتور‌ها یا ترکیبی از فعالیت هردو موتور بهره‌مند شود.
وی گفت: خودرو‌های هیبریدی در شرایط ترافیک شهری و کندی حرکت، تا سرعت ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت همواره از موتور برقی کاملا بی‌صدا و بدون آلایندگی استفاده می‌کند که این موضوع مصرف بنزین را به ۵ و نیم لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رساند که مزیتی چشمگیر در کاهش مصرف سوخت است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: موتور این خودرو در سرعت بالای ۴۵ کیلومتر در ساعت، بنزینی فعال شده و باتری خودرو را شارژ می‌کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.