رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: مشمولان می توانند در بستر اینترنت درخواست‌های خود را در زمینه‌های مختلف پیگیری کنند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اظهار کرد: ارائه خدمات الکترونیک در سازمان وظیفه عمومی با ورود سامانه‌های رایانه‌ای و راه اندازی سامانه جامع وظیفه عمومی از اواخر سال ۱۳۸۳ آغاز و تاکنون سیر تحول شگرفی را سپری کرده است. این موضوع سازمان وظیفه عمومی را به عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در عرصه مکانیزاسیون اداری و همچنین ارائه خدمات الکترونیک معرفی کرده است.

وی افزود: ارائه خدمات الکترونیکی سازمان به مشمولان و خانواده‌های آنان موجب تسریع در خدمات دهی، گزارش گیری با دقت بالاتر و رصد فعالیت‌های سازمانی با هدف ارتقاء و بهبود کیفیت خدمات رسانی و اطلاع رسانی جامع در حوزه قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی را به همراه داشته است.

سردارمهری با بیان اینکه به کارگیری فناوری‌های نوین در خدمات رسانی از اولویت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجاست، گفت: توانسته ایم با به کارگیری فناوری‌های نوین فرصتی فراهم کنیم تا مشمولان بتوانند در بستر اینترنت درخواست‌های خود را در زمینه‌های خروج از کشور، ثبت معافیت تحصیلی، استعلام وضعیت، تمدید و تعجیل و ... را پیگیری کنند.

سردار مهری از کاهش مراجعات حضوری به این سازمان خبر داد و گفت: بازنگری فرآیند انواع معافیت‌های سربازی، به کارگیری پزشکان معتمد برای معاینه اولیه مشمولان و ارتباط سیستمی پزشکان معاین با دفاتر پلیس+۱۰، ایجاد ارتباط سیستمی با ثبت احوال، سامانه خروج از کشور و معافیت تحصیلی در بستر اینترنت و ... تاثیر به سزایی در تسریع رسیدگی به درخواست‌های مشمولان داشته است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اظهار داشت: یکی از اقدامات چشمگیر در ارائه مشاوره به مشمولان و خانواده‌های آنان در زمینه قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی، گسترش بستر اینترنتی خدمات مشاوره‌ای پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی به نشانی www . vazifeh . police . ir و پایگاه فرهنگی سرباز www . vazifeh . ir است که موجب رفع ابهامات مشمولان و خانواده‌های آنان در اسرع وقت و بدون نیاز به مراجعه حضوری شده است.

وی افزود: همچنین مشمولان در سراسر کشور می‌توانند از طریق سامانه تلفن گویا به شماه ۰۹۶۴۸۰ به صورت شبانه روزی از قوانین و مقررات وظیفه عمومی مطلع شده و در صورت نیاز به مشاوره تخصصی از طریق سامانه مذکور در ساعات اداری با کارشناسان وظیفه عمومی در سراسر کشور تماس بگیرند.

سردار مهری بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مسئولان بهره وری تخصصی و ارتقاء سربازان در نیرو‌های مسلح است که توانسته ایم با ایجاد سامانه ثبت رزومه تخصصی مشمولان متقاضی اعزام به خدمت از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، از توانایی‌های سربازان در عرصه‌های مختلف کشور از جمله علمی، دفاعی، امنیتی، انتظامی و ...  استفاده کنیم.

سردار مهری عنوان کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم، ثبت ۲۶ مورد از امور وظیفه عمومی از جمله ثبت درخواست اعزام به خدمت و معافیت ها، تمدید و تعجیل تاریخ اعزام به خدمت، اصالت کارت ها، توجیه غیبت، اصلاح نشانی محل سکونت و ... در سراسر کشور به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) واگذار شده که این اقدام، صرفه جویی در وقت و هزینه مشمولان را به همراه داشته است.


بیشتر بخوانید

تبعات غیبت اولیه مشمولان غایب اعلام شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار