رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مبارکه از کشف یک خمرۀ سفالی متعلق به دوره ساسانیان توسط حفاران غیرمجاز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  ولی الله رهبری رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مبارکه گفت: روز گذشته طی دریافت گزارشی از دوستداران میراث‌فرهنگی منطقه مبنی بر حفاری غیرمجاز، یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان سریعا به محل اعزام شد.

وی ادامه داد: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان با همکاری نیرو‌های انتظامی مبارکه، حفاران غیرمجاز را دستگیر کردند و این مجرمان، به منظور طی مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مبارکه  افزود: مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان موفق شدند در عملیات دستگیری این حفاران غیرمجاز، یک خمره سفالی که متعلق به دوران ساسانیان بود را کشف و ضبط کنند.

 رهبری تصریح کرد: این خمره سفالی که در گذشته به‌منظور نگهداری آذوقه استفاده می‌شده با همکاری شهرداری مبارکه به محل اداره میراث‌فرهنگی شهرستان منتقل شد و با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، طی روز‌های آینده، برای مرمت و استحکام بخشی به کارگاه تخصصی مرمت اشیاء اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تحویل داده می‌شود.

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.