سویه اُمیکرون می‌تواند جایگزین نوع دلتای ویروس کرونا شود به همین دلیل وزیر بهداشت، پیشنهاد اعمال برخی محدودیت‌ها را به ستاد ملی مقابله با کرونا داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - امیکرون در آخرین روزهای پاییز در کشور شناسایی شد و حالا در روزهای سرد سال به دل نگرانی مردم و مسئولان تبدیل شده است. ویروسی که سرعت سرایت آن ١٠ برابر واریانت دلتاست و تعداد موارد ابتلا به آن در کشور به سرعت رو به افزایش است.

وضعیت موارد ابتلا به سویه اُمیکرون در جهان بحرانی است و کشورهای اروپایی و آمریکا، درگیر موارد ابتلا با اُمیکرون هستند.

گزارش هفتگی درصد موارد مثبت به ستاد ملی مقابله با کرونا

سیامک سمیعی، مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سلامت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: گزارش هفتگی درصد موارد مثبت امیکرون در کشور و در هر استان به ستاد ملی کرونا اعلام می‌شود تا از میزان گردش این واریانت و سرعت انتشار آن مطلع شوند.

سمیعی می‌گوید: مردم برای پیشگیری از ابتلا به امیکرون و قطع زنجیره انتقال آن همچنان باید همان اقداماتی را انجام دهند که در مورد سایر واریانتها انجام می دادند و افراد باید واکسیناسیون به موقع، استفاده از وسایل حفاظت فردی مناسب بویژه ماسک مناسب و اندازه صورت، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات، برقراری تهویه مناسب در محل کار و زندگی، رعایت بهداشت و نظافت دست، رعایت آداب سرفه و عطسه کردن (مثلا سرفه و عطسه کردن در داخل آرنج) را مدنظر قرار دهند.

سمیعی گفت: به این دلیل که درمان یا مراقبت اختصاصی و متفاوتی برای این واریانت جدید وجود ندارد، هیچ تفاوتی نمی‌کند که فرد به امیکرون یا دلتا مبتلا شده باشد. به عبارتی راه مقابله، پیشگیری و درمان در ابتلا به امیکرون مشابه دلتاست.

شناسایی ٢ هزار مورد ابتلا به امیکرون در کشور

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت گفت: ما بسیار نگران هستیم چون اُمیکرون قدرت انتشار بسیار زیادی دارد. وقتی آلودگی و سویه ای در یک کشور ایجاد می شود، به کشورهای دیگر نیز سرایت می‌کند و در کشور ما نیز به دلیل ورود و خروج مسافرین، اُمیکرون وارد کشور شده است.

به گفته وزیر بهداشت، با تست های تشخیصی انجام شده تا کنون بیش از دو هزار بیمار مبتلا به اُمیکرون در کشور شناسایی شده اما از همه بیماران، تست نمی گیریم بلکه به صورت اتفاقی این تست ها انجام می شود و میزان آلودگی در سطح جامعه، بیشتر از این موارد است. مراجعات سرپایی در دو هفته اخیر تقریبا ۴ برابر شده است و وقتی مراجعات سرپایی افزایش می یابد ممکن است موارد بستری و بیماران بدحال نیز افزایش یابد و نگرانی هایی در این زمینه داریم.

وزیر بهداشت به مردم توصیه کرد تا در اسرع وقت، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند. تا کنون حدود ۱۳ میلیون نفر، دُز سوم را تزریق کرده اند و یکی از دلایل آمار پایین مرگ و میر بیماران کرونایی واکسیناسیون گسترده است، خوشبختانه تا کنون حدود ۸۹ درصد از جمعیت هدف، یک دُز و حدود ۷۹ درصد نیز دو دُز را تزریق کرده اند.

عین اللهی گفت: ایمنی واکسن ها، محدود به زمان است و به صورت مادام العمر ما را بیمه نمی کند و به همین خاطر کشورهای غربی که واکسیناسیون را زودتر شروع کرده بودند، ایمنی در آنها کاهش یافته است و به مردم تزریق دُز سوم را توصیه می کنند. در ایران عمده واکسن های تزریق شده مربوط به ماه های شهریور، مهر و آبان بوده و نیاز است به سرعت، افرادی که سه ماه از تزریق دز دومشان گذشته، دُز سوم را تزریق کنند.

وزیر بهداشت گفت: یکی از مهمترین نگرانی های ما، عادی انگاری مردم است و نباید تصور کرد که همه چیز تمام شده، مهمترین نکته بهداشت فردی، استفاده از ماسک است. ثابت شده استفاده مداوم از ماسک، می تواند تا حد زیادی از ابتلا به اُمیکرون پیشگیری کند. متاسفانه در فضاهای جمعی می بینیم که بخشی از مردم، از ماسک استفاده نمی کنند.

آماده باش بیمارستان‌ها برای مقابله با موج امیکرون

وزیر بهداشت به روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی دستور داده است که مراکز درمانی برای مقابله با موج جدید بیماری آماده باشند.

عین اللهی گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد اعمال محدودیت ها تصمیم گیری می کند و وزارت بهداشت در این زمینه، پیشنهادات کارشناسی خود را مطرح می کند. باتوجه به شرایط کشور، ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمات لازم را می گیرد. اگر در اجتماعات، از ماسک استفاده و فاصله گذاری رعایت شود، تا حدی می تواند از ابتلا به اُمیکرون جلوگیری کند.

علیرضا ناجی رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از این به بعد با یک شیب ملایم میزان موارد کووید ۱۹ افزایش می‌یابد که مربوط به سویه امیکرون است و تا سه هفته آینده اومیکرون سویه غالب تمام دنیا از جمله ایران خواهد شد.

احتمال وقوع خیز ششم بیماری در اسفند ماه

ناجی گفت: انتظار داریم که از اسفند ماه خیز ششم بیماری آغاز شود و میزان مرگ و میر افزایش یابد. نکته مهم این است که این افزایش موارد به اندازه خیز پنجم که با سویه دلتا رخ داد، نخواهد بود؛ ولی هر نوع خیز از بیماری باعث بیماری و خسران خواهد شد.

به گفته این ویروس شناس درصورت وقوع پیک ششم، مرگ و میر آن به اندازه پیک پنجم با سویه دلتا نخواهد بود. صحبت‌های فعلی بر اساس اطلاعات فعلی ما از بیماری است، اگر قدرت بیماری‌زایی امیکرون همین اندازه‌ای که اکنون می‌دانیم، باشد، میزان مرگ و میر به اندازه دلتا نخواهد بود؛ اما این به معنای آن نیست که شیوع امیکرون تلفات نخواهد داشت. این پیش‌بینی سایت‌های علمی پیش‌بینی کننده روند کووید۱۹ است. ممکن است در این حین تغییراتی هم در بیماری صورت گیرد که موضوع متفاوت شود. در حال حاضر امیدوار هستیم که استقبال از واکسیناسیون به ویژه تزریق ذز سوم افزایش یابد.

او گفت: به شیان در چین و اخبار عجیبی که از آن پخش شد نگاه کنید. این اخبار به دلیل سیاست‌های مقابله با کرونایی بود که این کشور اتخاذ کرده است؛ شهری مانند شیان را با ۱۳ میلیون نفر جمعیت قرنطینه کردند و روزی یک بار از همه تست می‌گیرند. این اقدام فقط برای این است که موارد بیماری را شناسایی و در صورت نیاز قرنطینه کنند. چنین برخوردی نشان دهنده اهمیت امیکرون است؛ نباید بگذاریم چنین جهشی از ویروس در گردش باشد. بنابراین نباید دچار ساده‌انگاری شویم.

ناجی گفت: بر اساس آخرین اطلاعات حدود ۸ میلیون نفر در کشور هیچ واکسنی تزریق نکردند و باید برای تزریق واکسن توجیه شوند. با گذشت زمان می‌بینیم واریانت‌هایی رخ می‌دهد که بیشتر از سیستم ایمنی می‌گریزند و این نشان می‌دهد بازنگری بر ترکیب واکسن اهمیت بسیار بالایی دارد. چند روز قبل هم از طریق مراجع علمی خارجی عنوان شد که استراتژی واکسیناسیون کرونا باید مشابه واکسیناسیون آنفلوآنزا باشد؛ یعنی واکسن‌ها مدام بازنگری شوند و ترکیبات جدیدی از ویروس را درون واکسن بگذاریم.

او گفت: با افزایش بازگشایی‌ها در سایه شیوع امیکرون، قطعا شیوع بیماری افزایش خواهد یافت، باید علمی‌تر فکر کرد و منتظر ماند تا درصد تزریق دز سوم افزایش یابد. ایجاد هر تجمعی با توجه به قدرت سرایت بالای امیکرون می‌تواند منجر به افزایش شیوع بیماری شود. بر اساس اطلاعات علمی می‌توان به برقراری محدودیت‌ها فکر کرد. نباید صبر کنیم بحران به وقوع بپیوندد و بعد بخواهیم جلوی آن را بگیریم.

گزارش از هانیه جلیل نژاد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
دخترم امسال کلاس اولی هستش مجبورمون کردین بچه مونو بیاریم مدرسه .لا اقل الان ببندین تا مارو به کشتن ندین ول کن نیستین
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۲۰:۰۸ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
دانشگاها و مدارسو تا عید مجازیش کنید بذارین ما بعد دوسال عید دیدنی و مسافرت بتونیم بریم مردم اندازه کافی افسرده شدن دیگه با بازگشاییا وضعیتو قرمز نکنین سه‌هفته عید توی قرنطینه بمونیم افسرده تر شیم ای خدا یه باسواد نازل کن برا کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
خجالت هم خوب چیزی هست مردن عادی انگاری می کنند یا مسولین بی خرد ؟؟؟ من دستور دادن که دانشگاه ها و مدارس را توی این وضع حضوری شوند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
طبق گزارش احتمال بالا وجود داره که اسفند ماه آمار مرگ و میر زیاد بشه پس چرا از الان محدودیت نمی زارین فقط دوست دارید مردم به کشتن بدیید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
دولت و ملت باید همکاری کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
بابا مدرسه ها رو ببندین این ویروس معلوم نیست چه کوفتیه ،
ما رو مجبور کردین بریم مدرسه و دانشگاه ،طبیعیه اگه ما طوریمون بشه هیچ فرقی به حال شما نمیکنه شما راحت باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
بزارید دانشگاه ها مجازی باشه . در خوابگاه ها نمیتونیم با چندنفر در یک اطاق بسته زندگی کنیمم . همش استرسسس همش اضطراببب . اینو متوجه بشین خواهشا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
بزارید دانشگاه ها مجازی باشه . در خوابگاه ها نمیتونیم با چندنفر در یک اطاق بسته زندگی کنیمم . همش استرسسس همش اضطراببب . اینو متوجه بشین خواهشا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
پس این آقایان فقط بلدند اخبار بگن و آمار پیش بینی های تکراری دیگر کشورها را به خورد مردم بدن.با شعور پایین ازن آقایان این همه اصرار بر بزگشایی کامل مدارس و دانشگاهها یرای چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
#نه به مدرسه حضوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
احتمالا مسئولان عزیز در ستاد ملی کرونا.در نظر دارند فقط دو هفته عید نوروز را اعمال محدودیت کنن. مدارس و دانشگاه ها بسته .در خانه بمانیم .....فکری بس عالی☺☺☺
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۲:۴۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
عادی انگاری مردم؟؟!!!!! مردم بودن میگفتن هیچ دلیلی برای ادامه محدودیت‌ها و تعطیلی ها نمیبینیم؟ باید باید باید فیلان کنیم؟ بابا شماها چرا انقد آدمای بدی هستین واقعا هنگم چطور میتونید اینجوری باشید خدایا بزن اون دکمه قیامتو د بزن اون دکمه رو
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۱۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
بنویسید: سویه جدید؛ بخوانید: دروغ، فریب و بازی جدید یهود علیه بشریت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
اقا من دز دوم استرازنکا دارم هرجا میرم میگن نیست تکلیف ما چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
اپلیکیشن بلد رو نصب کن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
توی اپلیکیشن ماسک برو ببین کجا واست تزریق میکنن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۶:۱۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
چاره ایی نداری // تکلیفهایت را باید بنویسی
-
سهیل
۱۱:۲۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
نقشه کشور که آبی محدودیت یعنی چی؟ مشکل دیگه ای است !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
اینا فقط رنگه وگرنه اوضاع خیته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
تعطیلی مدارس واجب هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
اکثرسالمندان واکسن آسترازنکا زدند و برای دز سوم هیچ مرکزی دز سوم آن را نمی زند ووزارت بهداشت می گوید شش ماه از واکسن دوم بگذرد بالاخره تکلیف ماچیست ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
این واکسن خیلی خوب است اگر رعایت می کنید نگران نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
نه به مدرسه اجباری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
برو مشق هاتو بنویس بچه جان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
ثبت نام نکن نرو
-
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
اگرمدرسه هاباز نشود پس شرکت ها وافرادی که جیب والدین راخالی میکنند مثل شرکت های ایاب ذهاب وکیف وکفش ومانتوفروشی ها چکار کنند
نه به لابی گرهای قدرتمند وثروتمند نفوذی در ساختارتصمیم گیر کشور که حتی از ازبین بردن سلامتی نسل اینده هم ترسی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
مدرسه ها باز شوند اما فقط به صورت آنلاین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
تنها جمله کلیشه ای که از روز ورود امیکرون شنیدیم همین جمله ایجاد محدودیت های بیشتر در اثرشیوع امیکرون! خب کو کجاست چرا اعمال نمی‌کنید! حتی دارید باز ترهم میکنید! معنی این کارا چیه آقای وزیر بهداشت که هر کسی تو هر سازمانی به خودش اجازه مصاحبه در مورد بازگشایی فلان جا میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
همه گرفتند و خوب شدند شما کجای کارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
شما مسئولین هستین ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
با بازگشایی دانشگاه ها و مدارس قطعا اسفند و نوروزپیک جدید کرونا مشکل خواهد بود مسولان باید حداقل تا بعد از عید مجازی بودن دانشگاه ها را ادامه می دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
شما هم بسه دیگه. هرچی میشه میگین از ماه دیگه پیک ششم میاد و بدبخت و فلاکت زده میشیم.مردم مسافرت میرن میگین هفته دیگه ۱۰۰۰ تا کشته میدیم . آبان ماه مدارس باز شد گفتین پیک ششم قطعی آذر ماه. امتحان ها حضوری شد گفتین بچه ها همه میمیرن. بس کنید دیگه انقدر جو سازی نکنید. انقدر استرس ندین. بالاخره که مدارس باید باز بشه درسته؟؟ من مطمئنم امثال شما ۵ سال هم که از این قضیه کرونا بگذره موقع بازگشایی ها میگین: نهههه ما ۵ ساله که پامون رو از در بیرون نگذاشتیم، بچم بمیره شما پاسخگویین آموزش آنلاین کلی مزایا داره و این حرفا...نمیخوای درس بخونی ترک تحصیل کن. برو به تفریحاتت برس. دیگه با بقیه چکار داری؟ اصلا خیلی با آنلاین حال میکنی برو موسسات آموزش از راه دور درس بخون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
هوای بسیار سرد آخه چجوری داخل دبستان ها بچه ها پنجره ها باز بگذارند ماسکشون که دائما بر می‌دارند، حداقل مقطع ابتدایی که نمی‌توانند این مسائل بهداشتی رعایت کنند غیر حضوری کنید آخه دانشجو دانشگاه که میتونه رعایت کنه تعطیل کردین بعد بچه دبستانی خیر.؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
نه لطفا بزارید کل کشور بگیرند بعد اون موقع به فکر این بیفتید که چرا مدارس رو باز کردیم دلتون برای این بچه ها که ضعیف هستند و زیر ۱۷ سال سن دارند به رحم نیفتاده و نمی دونید همین که مریض هم بشن چقدر اذیت میشن و خانواده ناراحت روحی میشه و از درس هم عقب میوفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
به دلیل خیز کرونا می خواهید تازه بازگشایی هم بکنید؟؟ آیا حرف هایتان متناقض نیست؟؟؟ به جای بازگرداندن محدودیت ها و هشدار مکرر به ملت متاسفانه برخی افراد بین مردم ساده انگاری را رواج دادند و دستور های اشتباه بازگشایی صادر کردند و عده ای هم گفتند دلیلی برای عدم بازگشایی نمی بینند و حال این هم دلیل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
ای تنبل ته کلاس!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
اون دوستی که میفرمایید تنبل ته کلاس، امتخانات حضوری برگزار شدند و نتایج مشخص است، منی که در امتحانات نمره بالا گرفته ام هم نیمخواهم مدرسه برم، پروتکل های مدارس را دیدی؟ تو یه ماه گذشته به خاطر سرما خوردگی و انفولانزا دوبار به بیمارستان مراجعه کردم، پنجره های کلاس برای رعایت پروتکل ها بازند در هوای سرد. درضمن دانش اموزان هم رعایت نمیکنند، همه همکلاسی های من به بهانه اینکه کرونا رفته و بخار گرفتن عینکشان و این نوع چیزای مسخره رعایتت نمیککند درست ماسک نمیزنند و بدیهیه که فاصله ای هم رعایت نمیکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
ویروس، او میکرون، یکی از خطرناکترین ومصیبت بارترین ویروسی است که در وهله. نخست مردم بیچاره فرانسه واتحادیه اروپا وسراسرجهان راتهدید میکند.همه دانشمندان ومحققان علوم پزشکی بیان میکنند که ویروس
اومیکرون،مسری ترین وخطرناکترین ویروس از گونه کروناهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
چرا جو میدی؟؟؟ امیکرون اتفاقا خیلی مرگ و میرش کمتر از سویه های دیگه است فقط قدرت انتشارش بالاست... مجبوری نظر بدی وقتی چیزی رو نمیدونی؟؟؟؟ مردم کم استرس دارن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
علاج واقعه قبل از وقوع متاسفانه از حد شعار فراتر نرفته
Iran (Islamic Republic of)
میلاد سهل آبادی
۱۰:۰۲ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
مدارس باید بسته شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
متاسفانه بعد از دو سال و نیم هیچ مرجعی برای شکایت و نظارت بر کسانی که بیماری دارند ولی در جامعه چرخ می زنند نیست . وقتی به این افراد اعتراض می کنیم که با وجود بیماری چرا اومدی سر کار میگن تو بیرون نیا ! در صورتیکه اون مریضه و باید استراحت کنه ولی محدودیت ها برای ما که سالم هستیم انگار بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
البته ۱ سال و ۱۱ ماه کرونا اومده بفهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
اخه تو میخوای پول خرج‌زندگیشون بدی مردم گرفتارن ندارن محبورن برن سرکار حتی داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
به جای اینکه تبلیغ موج ششم کنید ...محدودیت ها رو بیشتر کنید وارد موج ششم نشیم ...بعد دوسال قطعا دیگه میدونید چجور وضعیت کنترل کرد ...هم پروتکل بهداشتی رعایت بشه ..هم کار و زندگی آموزش تعطیل نشه ....مدیریت بحران بشه وارد آن نشیم ....طول این دو سال نیم فقط مثل اینکه مثل بچه ای شماره یاد بگیره ...۱ ،۲ ۳ ۴ ۵ ...الان ۶ یاد بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
پس چطوری مدارس دانشگاهارو باز میکنند؟جالبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
به اونای بگین که مدارس رو اجباری حضور ی کردن باید جوابگو باشن اگر دانش آموزان براشون مشکل پیش بیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
به اونای بگین که مدارس رو اجباری حضور ی کردن باید جوابگو باشن اگر دانش آموزان براشون مشکل پیش بیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
سلام ؛ خب چرا مدارس به اصرار باید در باز شوند خصوصا در دوره دبستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
***مراقب باشیم
تا نوروز 1401را بدون بیماری... و مرگ و میر... عزیزان دلمان برگزار کنیم !

ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
"شهری مانند شیان را با ۱۳ میلیون نفر جمعیت قرنطینه کردند و روزی یک بار از همه تست می‌گیرند" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
هیچ شهری تو ایران ۱۳ میلیون نفر نداره چرا خالی می بندی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
برادر من تهران فقطالان بیشتر ۱۵ میلیون جمعیت داره بقیه شهر ها که هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
باز فیلمبازیتون دم عید شروع شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
پاساژها و مراکز خرید تا ساعت 9 و ده شب فعال هستن و تجمع مردم زیاد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
مدرسه ها را ببندید
آخرین اخبار