ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش گفت: دانشنامه دفاع مقدس که در حال تدوین است، میراثی خواهد بود که می‌تواند یاد جنگ را در خاطره‌ها نگه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، امیر محمودی ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش در یادواره شهید سرلشکر خلبان حسین لشکری که به عنوان شهید شاخص ارتش در هفته دفاع مقدس امسال شناخته شده است گفت: در خصوص جنگ هشت ساله عراق علیه ایران می‌توان موضوعات مختلفی را مورد بحث قرار داد و درباره آن‌ها صحبت کرد.

او افزود: هشت سال دفاع مقدس دستاورد‌های مختلفی را داشته که در هر زمان قسمتی از آن برای ما آشکار می‌شود و می‌توان از آن نتایج و دروس سیاسی و اقتصادی گرفت.

امیر محمودی بیان کرد: روحیه داشتن برای انجام هر کاری دو سوم قوا را تشکیل می‌دهد و انسان با وجود آن احساس خوشبختی می‌کند و در هشت سال دفاع مقدس نیز این روحیه در نیرو‌های رزمنده علی الخصوص نیرو‌های ارتش وجود داشت.

ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش عنوان کرد: در حال حاضر دانشنامه دفاع مقدس به صورت کشوری در حال تدوین است که ستاد کل پشتیبانی نیرو‌های مسلح متولی انجام آن است.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها متولی جمع آوری اطلاعات مربوطه است ادامه داد: در خراسان جنوبی حدود ۴۰۰ موضوع باید جمع آوری شود که ۳۵ مورد از آن‌ها به ارتش سپرده شده است.

امیر محمودی اظهار کرد: این دانشنامه یک سند راهبردی خواهد بود که در زمان آینده از آن به عنوان میراث دفاع مقدس یاد خواهد شد.

ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش تصریح کرد: رسالت اکنون ارتش جمهوری اسلامی در خصوص تاریخ این است که در خصوص گذشته خود و علی الخصوص دفاع مقدس بدانیم و خود را با انجام وظایف محوله قوی نگه داریم.

او گفت: امیدواریم که با ریشه کن شدن ویروس کرونا، رژه روز ۲۹ فروردین را برگزار کنیم، زیرا رژه مظهر نمایش قدرت ارتش است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.