رئیس‌جمهور کشورمان گفت: هرگونه نقض حقوق ملت‌ها، بیش از همه چیز صلح و امنیت جهانی را به مخاطره می‌اندازد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست مجمع عمومی سازمان ملل، بعد از ظهر امروز سه‌شنبه با سخنرانی  آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد آغاز شد.

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان هم که به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به‌صورت ویدئو کنفرانس در این مجمع سخن می‌گفت؛ اظهار کرد:

پخش تصاویر تاریخ ساز هجوم مردم آمریکا به ساختمان کنگره و به پایین پرتاب شدن مردم افغان از هواپیمای آمریکایی، از کپیتال­ تا کابل یک پیام را به جهان مخابره کرد و آن اینکه، نظام سلطه آمریکا چه در داخل و چه در خارج بی اعتبار است.

رئیس جمهور با بیان اینکه استقامت ملت‌ها قوی‌تر از قدرت ابرقدرت‌هاست و امروز پروژه تحمیل هویت غربی شکست خورده است، گفت: اشتباه آمریکا در چند دهه گذشته این بوده که به جای تغییر «روش زندگی» خود با جهان «روش جنگ» خود با جهان را تغییر می‌دهد.

متن کامل سخنان حجت الاسلام رئیسی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین وصلی الله علی محمد و اله الطاهرین و صحبه المنتجبین

آقای رئیس

انتخاب جنابعالی را به ریاست هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد تبریک می‌گویم.

خانم‌ها و آقایان

ایران سرزمین استقلال، فرهنگ و تمدن است

ایران سرزمین فرهنگ و تمدن است؛ سرزمین دانش و معنویت؛ سرزمین استقامت و استقلال. ملت ایران، ملتی است خداپرست و میهن دوست؛ هویت‌گرا و جهان‌نگر.

ملت ما صد‌ها سال برابر سلطه‌طلبان از حق خود برای تعیین سرنوشت و آزادی، محافظت کرده و پیشروترین کشور در نظام سیاسی انتخابی در غرب آسیا بوده است. انقلاب اسلامی جهشی بزرگ برای تحقق آرمان‌های ملی و اسلامی ملت ایران از جمله آزادی، استقلال و مردم­سالاری دینی بود.

من به عنوان منتخب ملت بزرگ ایران مفتخرم که به نمایندگی از آنها، پیام عقلانیت، عدالت و آزادی را که سه اصل اساسی برای حیات انسان معاصرند، به جهان برسانم. این سه اصل، که وجه مشترک تمام ادیان ابراهیمی است، بدون معنویت به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

آزادی و عدالت، این واژه­گان مقدس و مظلوم، در مقام توصیف بسیار گسترده و فراخ؛ و در مقام عمل، بسیار سخت و با ظرافت است. آزادی به معنی حق اندیشیدن، تصمیم‌گیری و عمل­کردن برای همه انسان‌ها است. صلح و امنیت پایدار در گرو اجرای عدالت است و اساساً هدف از رسالت انبیای الهی این بوده که انسان‌ها به مطالبه حق و عدالت برخیزند. دستیابی به عدالت و آزادی صرفاً از مسیر تأمین حقوق همه ملت‌ها محقق می‌شود و هرگونه نقض حقوق ملت‌ها، بیش از همه چیز صلح و امنیت جهانی را به مخاطره می‌افکند.

نظام سلطه آمریکا بی اعتبار است؛ چه در داخل چه در خارج

خانم‌ها و آقایان

در سال گذشته، دو تصویر تاریخ‌ساز شد: ۶ ژانویه که کنگره آمریکا مورد هجوم مردم آمریکا قرار گرفت، و در اگوست که مردم افغان از هواپیمای آمریکایی به پایین پرتاب شدند. از کپیتال­ تا کابل یک پیام به جهان مخابره می‌شود و آن: نظام سلطه آمریکا بی اعتبار است؛ چه در داخل چه در خارج.

آنچه امروز در منطقه دیده می‌شود بیانگر آن است که نه تنها سلطه‌گر و تفکر سلطه‌گری بلکه پروژه تحمیل هویت غربی شکست خورده است. نتیجه هژمونی‌طلبی، خونریزی و بی‌ثباتی و نهایتاً شکست و فرار است. امروز آمریکا از عراق و افغانستان خارج نمی‌شود بلکه اخراج می‌شود. با این حال، هزینه این عدم بهره‌مندی از عقلانیت را ملت‌های مظلوم از فلسطین و سوریه تا یمن و افغانستان، و از سوی دیگر مالیات‌دهندگان آمریکایی می‌پردازند.

آمریکا به جای تغییر روش زندگی، روش جنگ خود را تغییر می دهد

امروز برای جهان مهم نیست که آیا "آمریکا اول" است یا اینکه "آمریکا برگشته است". اگر عقلانیت در دستورکار تصمیم‌گیران باشد باید بفهمند که استقامت ملت‌ها قوی‌تر از قدرت ابرقدرت‌هاست. اشتباه آمریکا در چند دهه گذشته این بوده بجای تغییر "روش زندگی" خود با جهان، "روش جنگ" خود با جهان را تغییر می‌دهد. راه غلط را نمی‌توان با روش متفاوت به نتیجه رساند.

تحریم روش جدید جنگ آمریکا با ملت‌هاست. تحریم علیه ملت ایران نه از زمان برنامه هسته‌ای و نه حتی انقلاب اسلامی شروع شد بلکه از سال ۱۹۵۱ یعنی زمان ملی شدن صنعت نفت آغاز گردید و منجر به کودتای نظامی علیه دولت منتخب ملت ایران شد توسط آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها. تحریم، بخصوص تحریم دارو، در دوران کرونا، جنایت علیه بشریت است.

اگر مجاهدت شهیدان سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نبود امروز داعش همسایه مدیترانه‌ای اروپا بود

در قرآن کریم یکی از ویژگی ­های ظالمان نابودی طبیعت و نسل بشر معرفی می‌شود. جمهوری اسلامی پیشنهاد می‌کند که با معرفی دو مقوله سلامت و محیط زیست به عنوان مسائل انسانی، هرگونه تحریم یا اختلال در زنجیره تأمین آن ممنوع اعلام گردد. همچنین من به نیابت از ملت ایران و میلیون‌ها پناهنده‌ای که میهمان کشورم هستند ضمن محکوم کردن تداوم تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بخصوص در اقلام بشر‌دوستانه، خواستار ثبت این جنایت سازمان‌یافته علیه بشریت، به عنوان نماد و واقعیت حقوق بشر آمریکایی هستم.

جمهوری اسلامی ایران در عین اینکه از ابتدا اهتمام به خرید و واردات واکسن از طرف‌های معتبر بین‌المللی داشت، اما تحریم‌های دارویی مقابل ملت ایران قرار گرفت و لذا از همان ابتدا به فکر تأمین پایدار واکسن از طریق تولید داخلی قرار گرفتیم.

سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران را که رادیودارو برای بیش از یک میلیون بیمار سرطانی در کشور می‌سازد تولید کردیم

ایران در کنار دانش صلح‌آمیز هسته‌ای و ماهواره، قطب پزشکی آسیاست و پزشکان و دانشمندان ایرانی مثل ابوعلی سینا در تاریخ بشریت می‌درخشند. دانش مفید برای بشریت تحریم‌پذیر نیست؛ ما سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران را که رادیودارو برای بیش از یک میلیون بیمار سرطانی در کشور می‌سازد تولید کردیم؛ در زیست‌فناوری و سلول­های بنیادین، علیرغم تحریم، پیشرفت‌های خیره­ کننده داشته‌ایم. امروز ما هم علیرغم تحریم‌های ضد حقوق بشری به یکی از تولیدکنندگان واکسن کرونا تبدیل شده‌ایم.

همکاری کشور‌ها درحوزه سلامت بخصوص واکسن، کمک به روح همکاری و سیاست الهی- انسانی در روابط بین الملل است. کرونا بانگ بیدارباشی برای کل جهان است که امنیت تک تک انسان‌ها به هم وابسته است. بحران‌های جامعه بشری از جمله خشونت، فقر، بیکاری و فساد اخلاقی و اقتصادی، فروپاشی نظام خانواده، جنگ‌های منطقه‌ای، تروریسم سازمان‌یافته و بحران‌های زیست‌محیطی همگی ناشی از بی‌توجهی به اصول عقلانیت، عدالت و آزادی است.

انقلاب اسلامی حامی آزادی و مانع افراط ­گرایی است

خانم‌ها و آقایان

اندیشه راهبردی جمهوری اسلامی ایران ریشه در مکتب امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و مفهوم اسلام ناب دارد؛ اسلام عقلانیت، اسلام تدبر و تفکر، اسلام نابی که ثمره آن مقاومت همسو با منافع ملی کشورهاست. سخن گفتن از حقوق ملت‌ها بدون سخن گفتن از تکلیف دولت‌ها، حقوق انسان‌ها را برآورده نمی‌کند. استقلال یک ملت، آزادی آن ملت است. انقلاب اسلامی حامی این آزادی و مانع افراط ­گرایی است؛ و این ماهیت قدرت جمهوری اسلامی ایران است که به نفع همه مردم است.

انقلاب اسلامی ایران الهام‌بخش است؛ و قدرت برآمده از آن نیز، امنیت‌ساز است. الگوی امنیت‌سازی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر شکل­دهی به مکانیسم‌های درون منطقه‌ای با محوریت دیپلماسی، و بدون مداخله خارجی بوده است.

سیاست ما حفظ ثبات و تمامیت ارضی همه کشور‌های منطقه است

سیاست ما حفظ ثبات و تمامیت ارضی همه کشور‌های منطقه است. اگر قدرت و نقش ایران در کنار دولت و ملت‌های سوریه و عراق نبود و اگر مجاهدت شهید ابومهدی المهندس و سپهبد شهید آقای حاج قاسم سلیمانی نبود، امروز داعش همسایه مدیترانه‌ای اروپا بود. البته، داعش آخرین موج از افراط‌گرایی نخواهد بود.

نمی‌توان یک جا تروریسم را ساخت، مثل ساختن داعش و جای دیگری با آن مبارزه کرد

تلاش جدید برای بلوک‌بندی‌های جنگ سردی یا منزوی کردن کشور‌های مستقل کمکی به امنیت انسان‌ها نمی‌کند. رفتار گزینشی راه‌حل معضل تروریسم نیست. تروریسم ریشه در بحران‌های مختلف از جمله بحران هویتی و اقتصادی دارد: تهی بودن زندگی مدرن از معنا و معنویت و همچنین گسترش فقر و تبعیض و ظلم، تروریست پرورند؛ رشد فزاینده تروریسم بومی در غرب، شاهدی بر این واقعیت تلخ است. تلخ‌تر از آن، استفاده از تروریسم به عنوان ابزار سیاست خارجی است. با استاندارد‌های دوگانه نمی‌توان با تروریسم مقابله کرد؛ یک جا تروریسم را ساخت، مثل ساختن داعش، و جای دیگری با آن مبارزه کرد.

راه حل درگیری‌ها و نزاع‌ها در منطقه ما، بعد از توجه به خداوند متعال، فقط یک چیز است: حاکم نمودن اراده ملت‌ها بر سرنوشت خویش از طریق مراجعه به آراء عمومی آنها. اما تحقق این مهم دو مقدمه اساسی دارد: قطع تجاوزگری بیگانگان و توقف اشغال و همکاری صادقانه دولت‌ها برای مقابله با تروریسم.

آزادی در کوله‌پشتی‌های سربازان بیگانه جای نمی‌گیرد

حضور نظامی آمریکا در سوریه و عراق مهم ترین مانع برای تحقق دموکراسی و اراده مردم است. آزادی در کوله‌پشتی‌های سربازان بیگانه جای نمی‌گیرد.

اگر در افغانستان، حکومتی فراگیر با مشارکت موثر تمام اقوام اداره کشور را در دست نگیرد امنیت به افغانستان باز نخواهد گشت. قیم‌مآبی نیز همانند اشغالگری محکوم به شکست است.

بحران انسانی یمن بسیار نگران‌کننده است و جهان باید سکوت خود را در قبال جنایت علیه بشریت بشکند. راه‌حل؛ توقف سریع و بدون قید و شرط تجاوز، باز شدن مسیر کمک‌های انسان‌دوستانه و تسهیل گفتگو‌های سازنده بین یمنی‌هاست.

رژیم اشغالگر قدس، سازمان‌دهنده بزرگترین تشکیلات تروریسم دولتی است

رژیم اشغالگر قدس، سازمان‌دهنده بزرگترین تشکیلات تروریسم دولتی است که دستورکار آن، کشتار زنان و کودکان در غزه و کرانه باختری است. امروز محاصره همه‌جانبه، غزه را به بزرگترین زندان جهان تبدیل نموده است. طرح معامله قرن نیز مانند سایر طرح‌های تحمیلی قبلی شکست خورد. راه حل یک چیز است: مراجعه به آراء همه فلسطینی‌ها اعم از مسلمان و مسیحی و یهودی در قالب برگزاری یک همه‌پرسی فراگیر. این طرح را رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال‌ها قبل اعلام کردند و امروز طرح جمهوری اسلامی به عنوان یکی از اسناد رسمی سازمان ملل ثبت شده است.

چیزی بیش از حق خود نمی‌خواهیم

آقای رئیس

امروز همه جهان از جمله خود آمریکایی‌ها اذعان دارند که پروژه مقابله با ملت ایران که در دوره اخیر در نقض شکل و محتوای برجام جلوه‌گر شد و با سیاست فشار حداکثری و خروج خودسرانه از توافق بین‌المللی برجام دنبال شد، بطور کامل شکست خورده است. با این حال، سیاست ظلم حداکثری هنوز رها نشده است. ما چیزی بیش از حق خود نمی‌خواهیم. ما خواستار اجرای حقوق بین‌الملل هستیم. همه طرف‌ها باید به توافق هسته‌ای و قطعنامه سازمان ملل متحد در عمل پایبند بمانند. پانزده گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پایبندی ایران به تعهدات خود را تایید کرده است. اما آمریکا به تعهد خود که لغو تحریم‌هاست عمل نکرده است، نقض عهد کرده است، از برجام خارج شده است، تحریم‌های بسیار بیشتری را بر ملت من تحمیل کرده است.

به وعده‌های دولت آمریکا اطمینان نداریم

آمریکا به اشتباه فکر می‌کرد ما مستأصل می‌شویم، اما ایستادگی ما جواب داده و همواره جواب خواهد داد. مقاومت هوشمند و پویای جمهوری اسلامی، برآمده از عقلانیت راهبردی است. ما به وعده‌های دولت آمریکا اطمینان نداریم.

سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران طبق فتوای رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی، حرمت تولید، ساخت و انباشت سلاح اتمی است و سلاح اتمی هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران ندارد. جمهوری اسلامی ایران گفتگویی را مفید می‌داند که نتیجه آن لغو تحریم‌های ظالمانه باشد.

جمهوری اسلامی ایران در عین دفاع قاطع از تمامی حقوق و منافع ملت ایران، به دنبال همکاری و همگرایی گسترده اقتصادی و سیاسی با جهان است. من به دنبال تعامل موثر با همه کشور‌های جهان بخصوص کشور‌های همسایه هستم و دست آن‌ها را به گرمی می‌فشارم.

دوران جدیدی آغاز شده است.

جمهوری اسلامی ایران آماده است که برای ایجاد جهانی بهتر نقش‌آفرینی کند؛ جهانی مملو از عقلانیت، عدالت، آزادی، اخلاق و معنویت.

از توجه همگان صمیمانه سپاسگزارم.

والسلام علیکم و رحمه الله

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
بشینید تا بهتون بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
همین یک جمله رئیس جمهور کافی بود؛ آمریکا بجایی تغییر روش زندگی روش جنگ عوض میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
مذاکره بدون اینکه برای ملت نفعی داشته باشد یعنی دلت و خواری .در درون ریاست جمهوری روحانی این چنین بود.احسنت به رئیس جمهور مردمی .خدا قوت خادم مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
حالا اگه روحانی بود برعکس میشد
سفرهای استانی و سر زدن به مناطق محروم که یا نمیشد یا به دلیل کرونا ویدئو کنفرانس بود
ولی اگه خارج و علل خصوص امریکا یا انگلیس بود شخصا باید سفر میرفت.
سلام بر ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
ذیشب پس از سال‌ها خفت صدای انقلاب از تریبون سازمان ملل پخش شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۸ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
احسنت برشما آقای رییسی، ما هیچ مذاکره ایی نباید با آمریکا داشته باشیم چون به این رژیم خبیث آمریکا سر سوزنی نباید اعتماد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۵ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
بسیار مهم است بدانیم که کشورهای دیگه چه برداشتی از این صحبت ها دارند و آیا ما توانستیم بینش و هدفمان را به درستی منتقل کنیم یا خیر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
اگر شخصی در هر جای دنیا بی واسطه صحبتهای ایشان را بشنود متوجه حرفهای ایشان میشود ولی اگر بانقل قول از رسانه های بیگانه بشنود ممکن است مطالب ابشان را طور دیگر برداشت کند، لعنت به سلطه رسانه ای غرب
Germany
علی
۰۱:۰۵ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
به عنوان یک ایرانی خیلی کیف کردم از حرفاش و لحن با صلابتش.
بالاخره یکی حرف دل ما رو زد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
شما که از جیب خودتون صرف ایستادگی نمیکنین فقط از جیب ملت مایه میزارین
میگین امریکا تو سوریه و عراق چکار میکنه خودتون اون جا ها چکار میکنین به نظر من هیچ حکومتی فکر ملت نیست فقط فکر منافع خودشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
احساس میکنم یه بچه ۱۰ ساله اینو نوشته !
پسرم اینو بدون که ملت ما اول بخاطر دفاع از حرم رفته
دوما شما نباید حضور سرباز ایرانی رو با آمریکایی ها یکی کنی
داعش دامن ماروهم میگرفت اگه نابود نمیشد اما آمریکا چی ؛ دامن اونو هم میگرفت ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
فقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
خودتون گفتین واکسن نمیخواین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
گفتن واکسن امریکایی و انگلیسی نمیخوان
ولی امریکا با تحریم مانع فروش واکسن سایر کشور ها به ایران میشد و حتی دارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
این حرفها که .گفت عقلانییت وعدالت وآزادی در ایران کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
جای اسم موعود در مجمع خالی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
درود خداوند بر شما سید بزرگوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
درود
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۲۳:۵۲ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
سلام برادر . عقلانیت یعنی اینکه اقداماتی که خلاف عقل سالم است را کنار بزنیم و نگوییم مصلحت است . مثال منع تردد شبانه چه ارتباط معنی داری با کرونا دارد ؟ مسافرت با اتوبوس و هواپیما آزاد و با وسیله شخصی که مثل خانه شخصی می ماند ممنوع ، ارتباط عقلانی آن با کرونا چیست ؟ خیلی از بیانات مدیران نظام دال بر اجباری شدن واکسن دارد ، چند در صد مردم برای واکسن آنفولانزا که مرگبارتر بوده اقدام کرده اند ؟ دوام واکسن چند ماه یا هفته است و چرا عده ای حتی بعد از دز دوم می میرند ؟ در صورتیکه قبل از تزریق سالم و سر حال بوده اند ؟ رابطه عقل چیست ؟ و... عدالت فاصله طبقاتی در نظام اسلامی چقدر باید باشد ؟ از فاصله دو شهر یا دو کشور یا تا ماه یا تا مریخ یا تا خورشید ؟ یکی در کاخ های غیر قابل قیمت گذاری و خودرو های آنچنانی ! یکی بردگی و استعمار و استثمار شده آنها از 8 صبح تا 10 شب برای پول نانی زجر می کشد . یکی در سطل زباله و دیگری بعلت فقر ، خانواده اش متلاشی می گردد و خودکشی هایی که بعلت عدم عدالت است . فساد هایی که بهتر می دانید . دیگر موضوع آزادی است . آزادی یعنی چه ؟ در قانون اساسی آمده همه در برابر قانون یکسان هستند ، آیا اینگونه است ؟ در قانون آساسی گفته دولت مکلف است برای همه افراد جویای کار شغلی متناسب با دانش و علاقه انها ایجاد کند ایا اینچنین است ؟ در قانون آمده باید مالیات عادلانه دریافت گردد تا فاصله طبقاتی نجومی نشود آیا اینچنین است ؟ آمده تحصیل رایگان و عادلانه برای همه ایا اینچنین است ؟ آیا یک تریبون آزاد در هر شهر یا استان وجود دارد که مردم با دولتمردان سخن مستقیم بگویند ؟ با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر تریبون های آزاد اندیشی ولی کو گوش شنوا ؟ مدیران نظام زیر سئول می رفتند . مردم حتی برای پوشش خود قادر به تصمیم گیری نیستند و بعلت گرانی پوشاک مجبور به حذف حجابند . لذا ابتدا ریشه سربازان صهیونیست داخلی ( اعم از رانتخواران ، اختلاسگران ، دلالان ، تجمیع کنندگان مسکن ، مغازه و زمین های مسکونی ، قاچاقچیان ارز ، سکه و.. را ) در آورید بعد از عدالت و عقلانیت سخن بگویید تشکر
France
ناشناس
۲۳:۴۷ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
چهره واقعی اصلاح طلبان وطن فروش، یعنی چهره کسانیکه برای خوش خدمتی به غرب ، واردات واکسن را به تصویب fatf گره زدند و باعث فوت هزاران نفر از ملت ايران شدند . در حالی‌که طی یک ماه دولت رئیسی 50 میلیون دوز واکسن خریداری شد. حزب خائن اصلاحات، باید منحل و از گردونه سیاست حذف شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
ااقای رئیسی امریکا دارو را تحریم نکرد شماها به دودلیل نتوانستید ونخواستید دارو وارد کشورشود 1- بخاطر نداشتن ارز2- بخاطر نتوانستن انتقال ارز بخاطرهمین دودلیل درضمن شمابرای تسلیحات دفاعی وهسته ای بقول خودتان تحریم را دور میزدید یعنی اگر یک قطعه ای بدون تحریم 5دلار بود با دور زدن همان قطعه 5دلاری را 25دلار میخریدید ولی برای بیماران سرطانی ودیگر بیماران جاضرنشده اید تحریم را دور بزنید وهمین مقدار دارو درانبارایران بود با 8کامیون به عراق فرستادید که پلیس عراق چون هماهنگ نبود انرا برملا کرد اقای رئیسی مردم بهتر ازشماها ازاوضاع مسئولان وکشور اگاهی دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
جواب شما را ناشناس ۲۳:۴۷ داده است؛ این مطالبی را که گفتی به روحانی و دولت غربگرای او برمیگردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
اقای رئیسی ایا هنوز متوجه قانون جنگل نشدید؟

یک حیوان وحشی رو هیچ وقت با زبان خوش مهار نمیکنن...این چیزی هست که دولت ایران و ایرانی هیچ وقت نخواسته یاد بگیره متاسفانه.

استفاده از زبان انسانیت و منطق در برابر این تهدید راه کاملا اشتباهیست که شما در پیش گرفتید.

ایا وسیله ی مناسب برای دفاع از ایران و ایرانی در مقابل این حیوانات فاشیسمی! برای این مرز و بوم تدارک دیده اید؟

ایا مردم ایران می بایست توسط این حیوان خون خوار نژادپرست..دریده و پاره پاره بشوند تا شما متوجه این موضوع بشوید؟

اقای رئیسی ازتون میخوام که کمی واقع بین باشید...لطفا :|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
آقای رئیسی از جانب مسئولیت دولت و دیپلماتیک حرف میزنن
مهار اون حیوان وحشی دست نیروهای مسلح هست که بلدن چجوری قلاده بندازن
کما این که تانکر های سوخت به لبنان رسید و رژیم کودک کش جرات نکرد چپ نگاه کنه بهش
نفتکش ها به ونزوئلا رسیدن و امریکا تماشا کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
باید ترسید واقعا از حضور امثال شما
خیلی دوست داری التماس آمریکا کنیم که به ما حمله نکنه
خیلی دوست داری که کوچیک بشی
وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
اگر وسیله مناسب برای دفاع نداشتیم که الان ایران هم افغانستان بود، آخر شما نباید کمی فکر کنی و بعد مطلب بفرستی
Iran (Islamic Republic of)
جانباز دفاع مقدس
۲۳:۴۱ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
خانه و ماشین و ارز و سکه هر روز گرانتر میشه قرار بود جلوی تورم را بگیری که نگرفتی هیچ بلکه هر روز بدتر از دیروز ش میشه مردم که به دعوت دولت روحانی سرمایشون را آوردن توبورس و 70% رفتند تو ضرر کلی هم تو یک ماه در دولت شما ضررکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
مگه تاوان طمع تو و امثال تورو باید ریسی بده برید روحانی رو گیرش بیارید از خودش بگیرید حالا روحانی اومد بورس و فاتحه اشو خوند مگه قراره بورس تا آخر سودبه منو تو بده سودی که روحانی تو بورس راه انداخت تله بود قرار نیست جناب رئیسی این کار رو ادامه بده که فاتحه اقتصاد رو بخونه اتاق بورس اتاق قماره محل بردو باخت
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۲۳:۲۸ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
زبان سخن گفتن با جامعه جهانی همین است و بس
محکم قاطع و بدون رودربایستی
البته زبان سخن گفتن با دولت آمریکا و صهیونیزم جهانی کاملا متفاوت است و مرد میدان میخواهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
اول مرغ گران شد یا اول تخم مرغ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس ایرانی
۲۳:۱۵ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
آفرین به این همه شجاعت و صراحت لهجه حرف دل ما رو زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
خدا خودش کمر امریکا رو بشکنه دنیا که قانون نداره یه مشت نامرد وحشی به اسم تحریم میفتن به جون ضعیف ترین و بیمار ترین مردم یک کشور خدا جمعتون کنه یعنی ریشه تون رو از گل بکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
آقای رییسی از موضع قدرت صحبت کردند
و این چیزی هست که دشمنان نمیخواهند
خدایا شکر که رییس جمهوری باغیرت وطن دوست و مردمی داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
قشنگ حرف زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
سلام ازروزیکه اقای ریسی امد تخم مرغ شد2هزارتومن دلار4هزارتومان گرانترشد برنج شد50هزار همه اقلام زندگی چندبرابرشد اینم وعده جناب اقای ریسی مبارزه بافقرکه قول داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۲ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
نق زدن کار خوبی نیست. انتظار نداشته باشید یک شبه دنیایی از خرابی درست بشه. کی صبر منطقی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
درووود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
درود بر سید عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
خدا از دولت قبل نگذرد اگر کوتاهی در حق این ملت کرده
این یک متن افتخار آمیز است نه دوستان دولت گذشته که طوری سخن میگفتند که آمریکایهای جنایتکار بهشان بر نخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
و از حامیانش که نگذاشتند استیضاح شوند و برکنار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
خیلی خوب بود امیدوارم در دل و عقل ها رسوخ کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
لذت بردم از تک تک کلمات این سخنرانی دقیق وافتخار آمیز . خدا نگهدارت باشد سید عزیز .
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۴۹ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
سلام جناب رئیسی افتخار میکنم که به شما رأی دادم
خدا خیرت بده که مایه افتخار مایی
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۲۲:۴۳ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
احسنت بر این سخنان انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
عاشق
۲۲:۳۹ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
سلام بر ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۷:۵۵ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
اگر مسئولین خوب وپاکدست ودرقول خود صادق باشند ، مردم نیز طعم دولت انقلابی راخواهد چشید.قاطبه دولت فعلی چنین هستند ان شاءالله به یاری خدا اوضاع سختی که مردم راگرفتارساخته پشت سر می گذاریم.خدا نگذرد ازآنهایی که کدخداراازخداهم بالاتر دیدند وتاکمر مقابل اوخم شدند وهمه چیز رابه مذاکره باکدخداواروپا گره زدند.
آخرین اخبار