گزارشی عجیب از نقش شرکت‌های اسلحه سازی در شعله ور شدن جنگهای غرب آسیا + فیلم

بسیاری از شرکت‌های اسلحه سازی نقش چشمگیری در شعله ور شدن جنگ‌های خاورمیانه دارند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، یک رسانه آمریکایی می‌گوید: بعد از ۱۱ سپتامبر، بیش از نیمی از ۱۴ تریلیون دلاری که آمریکا صرف جنگ در منطقه ما کرده است به جیب شرکت‌های خصوصی اسلحه‌سازی رفته اند. ۱۴ تریلیون دلار می‌دانید یعنی چه؟ یعنی ۱۴ هزار میلیارد دلار! یعنی دو و نیم برابر بودجه آمریکا در سال ۲۰۲۰، یعنی ۱۴ برابر بودجه سالانه فرانسه، یعنی ۵۰۰ برابر بودجه ایران و ۷۵۰ برابر بودجه افغانستان و عراق، جایی که بیشتر این پول‌ها خرج شده اند.

گزارشگر این رسانه در ادامه می‌گوید: بخش عمده‌ای از این پول‌ها صرف خرید تجهیزات بی مصرف از این شرکت‌های خصوصی و یا حتی پرداخت به خود گروه‌های شبه نظامی مانند طالبان شده اند.

 

 


بیشتر بخوانید


 

 

 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۶:۵۹ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
بله آمریکایها و همپیمانان خبیثشان تمامی این جنگها را که به راه می اندازند فقط برای فروش پر سود تصلیحات سلاحهای نظامیشان است و غارت تمامی ثروتهای مختلف ملی کشورهایی که می روند اشغالشان می کنند است و تولید و فروش حداکثری موادمخدر عفیونی و مشروبات الکلی و تنباکو و سیگار و فروش این اجناس پر سود و به بردگی کشیدن و سوءاستفاده از نوامیس مردم دختران و زنان و به فروش رساندن آنان است که برایشان پر سود است اگر نه هدفشان مبارزه با تروریست نیست چرا که خودشان تروریست پرورند و تروریست هستند خودشان مافیا قدرت و ثروت پرورند و مافیایی عمل می کنند و نه هدفشان دمکراسی آزادی بخشیدن حقوق بشرانه عادلانه بدون تبعیضگری برای انسانها هم نیست همگیشون دروغگو حیله گر طوتئه گر فتنه گر و ملعونین شیطان صفتان جانیان جنایتکاران شکنجه گران فاسدین فاسقین لامذهبان خدانشناسان حرامزاده های حرام لقمه های خبیثی بیش نیستند . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۹ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
داش دمت گرم با اجازه کپی میکنم