نایب رئیس کمیته تایچی هیئت ووشو استان اصفهان گفت: در بیماری کرونا بیشترین آسیب به سیستم قلبی –عروقی و تنفسی می رسد به همین دلیل می توان گفت تایچی مناسب ترین ورزش برای روزهای کرونایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهری نجاتی نایب رئیس کمیته تایچی هیئت ووشو استان اصفهان گفت: تایچی قدمتی بیش از هزار سال در کشور چین دارد و مجموعه حرکات منظمی که با حرکات تنفسی همراه است، انجام حرکات تایچی موجب کاهش استرس و اضطراب و در مقابل موجب تقویت سیستم قلبی –عروقی، تنفسی، افزایش تعادل و تمرکز می‌شود.

وی افزود: تایچی این قابلیت را دارد که حرکات آن به صورت انفرادی و همگانی در تمام محیط‌های شهری انجام شود، هیچ شرط سنی ندارد و تمام افراد با هر وضعیت جسمانی آن را انجام می‌دهند. کمیته تایچی استان اصفهان فعالیت‌های زیادی در زمینه همگانی کردن این رشته در کنار بحث قهرمانی و حرفه‌ای داشته است.

نایب رئیس دبیرکمیته تایچی استان اصفهان با اشاره به فقر حرکتی در بیشتر بانوان و مشکلاتی که به دنبال آن ایجاد می‌شود، اضافه کرد: تایچی نیاز به امکانات خاصی ندارد و هدف ما درگیر کردن بیشتر بانوان است، چرا اکثر بانوان علاوه بر فقر حرکتی در تعادل و تمرکز در تنفس صحیح نیز مشکل دارند که خود موجب استرس و اضطراب می‌شود.

نجاتی افزود: در نظر داریم با درگیر کردن بانوان به عمق خانواده‌ها نفوذ کرده و تایچی و پیرامید را در سبد خانواده‌ها قرار داده تا به صورت یک ورزش خانوادگی درآید.

وی با اشاره به تاثیرات مثبت تایچی و رابطه آن برای بهبود افرادی که درگیر ویروس کرونا شده اند، گفت: انجام حرکات تاثیر خوبی بر سیستم قلبی -عروقی و سیستم تنفسی دارد، در بیماری کرونا سیستم تنفسی به مرور درگیر شده و فرد با مشکل تنفسی روبرو می‌شود، در بیشتر افراد در نحوه نفس کشیدن درست با مشکل روبرو هستند و آن را اشتباه انجام می‌دهند؛ در نتیجه از تمام توان و ظرفیت ریه‌ها استفاده نمی‌شود و غیر فعال بودن ریه باعث می‌شود که فرد اکسیژن لازم را در اختیار نداشته باشد.

نجاتی ادامه داد: براساس یافته‌ها ویروس کرونا به قسمت انتهایی ریه می‌چسبد و، چون این بخش فعال نیست شروع به رشد می‌کند و، چون در تمرینات تایچی تمام ریه فعال می‌شود به فرد در نفس کشیدن بهتر کمک می‌کند.

نایب رئیس کمیته تایچی هیئت ووشو استان اصفهان گفت: پیشنهاد می‌کنم که افراد در دوره‌های تایچی شرکت کنند و تغییراتی که ایجاد می‌شود را مشاهده کنند، امیدوارم نهاد‌های شهری و ورزشی کمک بیشتری در جهت رشد و توسعه این رشته داشته باشند.

 

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.