مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از آغاز عملیات مرمت و احیاء کاخ سردار امجد شهرستان تالش به منظور تغییر کاربری آن به فضای موزه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مسعود حلاج‌پور، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: پس از انجام مطالعات تخصصی توسط مشاور ذی صلاح به منظور شناخت، آسیب‌شناسی و ارائه طرح مرمت و احیاء کاخ تاریخی سردار امجد تالش، این بنای ارزشمند جهت آغاز فعالیت مرمت و احیاء با حضور فرمانده سپاه ناحیه تالش به پیمانکار منتخب تحویل داده شد.

او افزود: این بنای تاریخی با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گیلان و با اختصاص اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان توسط وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ۲ فاز مورد مرمت و احیاء قرار خواهد گرفت که با تحویل پروژه به پیمانکار فاز اول این عملیات آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان اظهار داشت: بنا بر تفاهم‌نامه‌های منعقد شده مقرر شده است این بنا پس از عملیات مرمت، با فراهم شدن امکانات لازم موزه‌ای با عنوان موزه تاریخ فرهنگ تالش و موزه تاریخ دفاع مقدس به عنوان یکی از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

حلاج‌پور ادامه داد: کاخ تاریخی سردار امجد در مرکز شهر تالش در ۲ طبقه و نیم با سطح تقریبی ۵۰۰ متر مربع و زیربنای هزار و ۲۶۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع قرار دارد و با شماره ۱۵۲۲۱ در تاریخ ۱۳۸۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

شهرستان تالش در غرب استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.