تخصیص بیش از دو میلیارد تومان اعتبار به مشاغل خانگی تایباد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایباد گفت: برای حوزه مشاغل خانگی تایباد مبلغ دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود بیانی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایباد در جلسه کارگروه اشتغال تایباد گفت: دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای حوزه مشاغل خانگی اعتبار تخصیص یافت و باید طرح‌های مشاغل خانگی هرچه سریعتر به اداره کل مربوط معرفی شوند.

او افزود: از دو هزار و ۳۳۴ نفر تعهد اشتغال، تا امروز ۲۳۴ نفر در سامانه رصد ثبت شده اند که معادل ۱۴ درصد سهمیه شش ماهه است.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایباد با اشاره به ادارات اشتغالزا ادامه داد: جهاد کشاورزی به تنهایی با ۱۴۹ نفر، بیش از تعهد سالانه خود را ثبت برای ایجاد شغل کرده و کمیته امداد امام خمینی (ره) با دو میلیارد و بهزیستی با ۱۷ میلیارد تومان اعتبار، فرصت خوبی برای اشتغالزایی می‌توانند ایجاد کنند.

بیانی بیان کرد: در بخش‌های مشوق‌های بیمه‌ای دو نفر از ۱۲ نفر و کارورزی هشت نفر از ۳۴ نفر مشغول به کار شده و همچنین در بخش کاریابی ۶۷ نفر به اشتغال رسیده اند.

او با بیان اینکه در حوزه مشوق‌های دولتی به بنگاه‌های اقتصادی، طرح‌های متفاوتی برای کمک وجود دارد؛ تصریح کرد: کارورزان فارغ التحصیل دوره لیسانس از ابتدای ورود به اشتغال، تا سه ماه از قانون کار و تامین اجتماعی معاف هستند، حق الزحمه آن‌ها نیز توسط وزارت کار پرداخت می‌شود و تا دو سال حق بیمه سهم کارفرما توسط وزارت پرداخت می‌شود.

انتهای پیام// ا. چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.