لک گفت: برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌ها بازنگری شده است و دوره‌های آموزش پرستاری بر اساس رویکرد‌های نوین یادگیری و رویکرد جامعه نگر برگزار می‌شود.

سعید لک معاون دفتر توانمند سازی و بهبود سرمایه‌های انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدامات آموزشی ویژه پرستاران اظهار کرد: در حال حاضر برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌ها بازنگری شده است و دوره‌های آموزش مداوم و مهارتی پرستاری بر اساس رویکرد‌های نوین یادگیری و رویکرد جامعه نگر برگزار می‌شود.

او ادامه داد: در حال حاضر دوره‌های الزامی کوتاه مدت خصوصی و مهارتی، پس از اتمام دوره‌های کارشناسی ویژه گروه‌های پرستاری برگزار می‌شود. تعامل نزدیک و موثر در سیاست گذاری سلامت در رسانه‌ها با هدف توسعه خود مراقبتی انجام خواهد شد.

معاون دفتر توانمند سازی و بهبود سرمایه‌های انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت گفت: طرح اینتر شیب و منتور شیب ویژه دانشجویان پرستاری ترم هفت و هشت اجرا می‌شود. با پیگیری‌های انجام گرفته شده ردیف استخدامی پرستاری در تشکیلات سازمانی سطح اول پیشگیری ایجاد شده است و برنامه افزایش رضایتمندی و منزلت کار نیروی پرستاری تدوین و اجرا می‌شود.

او افزود: در حال حاضر آیین نامه تجویز دارو توسط پرستار متخصص تدوین و به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است. با استفاده از ظرفیت‌های قانونی ارتقای پلکانی پرستاران بالینی مد نظر قرار گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار