مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران از مشاهده علائم خسارت کنه زنگ مرکبات در برخی از باغ های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به مشاهده علائم خسارت کنه زنگ در برخی از باغ های مرکبات، گفت: مبارزه با این کنه در باغ‌های استان ضروری است.

او افزود:کنه زنگ یا کنه نقره‌ای مرکبات یکی از آفات مهم مرکبات بوده که به دلیل کوچکی جثه با چشم غیر مسلح قابل رویت نبوده و علائم خسارت آن روی میوه نارنگی و پرتقال بصورت تغییر رنگ پوست سبزمیوه به قهوه‌ای متمایل به سیاه و در حالت زنگاری پوست نمایان می‌شود.

زاغی گفت:علائم ایجاد شده توسط همین کنه روی میوه لیمو و گریپ فروت برنگ خاکستری متمایل به نقره‌ای مشاهده می‌شود.

او با بیان اینکه زمان مناسب مبارزه با کنه زنگ مرکبات، مشاهده اولین علائم خسارت است، درباره سموم توصیه شده برای کنترل آفت کنه زنگ مرکبات، افزود: باغداران نسبت به مبارزه و کنترل کنه زنگ با استفاده از سموم آبامکتین (ورتیمک) به مقدار ۳۵۰ سی سی در هزار لیتر آب، اسپیرودیکلوفن (انویدور) ۳۵۰ سی سی در هزار لیتر آب، بروموپروپیلات (نئورون) ۱.۵ لیتر در هزار لیتر آب و مصرف روغن امولسیون شونده همراه کنه کش‌ها ۳ الی ۵ لیتر اقدام کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: باغداران برای کسب اطلاعات و راهنمائی‌های بیشتر به کارشناسان حفظ نباتات مراکز جهاد کشاورزی و کلینیک‌های گیاهپزشکی منطقه مراجعه کنند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار