اتوبوس سیار واکسیناسیون به منظور رفاه حال اهالی مناطق حومه شهری و تسریع در امر تزریق واکسن به جمعیت هدف در مهاباد راه اندازی شد.

سینا باغچه‌ای مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: یک اتوبوس آمبولانس با همکاری شهرداری و پرسنل مرکز بهداشت مهاباد برای ایجاد یک پایگاه سیار واکسیناسیون در این شهرستان برای رفاه حال شهروندان در مناطق مختلف شهری تجهیز شد.

وی افزود: این پایگاه سیار به مناطق مختلف شهر مراجعه کرده و شهروندانی را که تاکنون نسبت به دریافت واکسن خود مراجعه نکرده اند زیرپوشش خود برده و آن‌ها قادر خواهد بود واکسن خود را در محله خود دریافت کنند.

باغچه‌ای از افزایش ساعت کار پایگاه‌های واکسیناسیون در این شهرستان نیز خبر داد و گفت: پایگاه خودرویی واکسیناسیون که به صورت ۲ شیفت فعالیت داشت منبعد به صورت ۱۶ ساعته و در اواخر شب نیز به شهروندان متقاضی، خدمات واکسن ارایه خواهد داد.

وی با بیان اینکه محدودیت سنی تزریق واکسن کرونا برداشته شد و تمامی افراد بالای ۱۸ سال این شهرستان علیه بیماری کووید-۱۹ واکسینه می‌شوند، ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۱۵ هزار دز واکسن در مهاباد تزریق شده که از این تعداد حدود ۸۴ هزار نفر دز اول و مابقی علاوه بر دز نخست دز دوم خود را نیز دریافت کردند.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مهاباد بیان کرد: شهروندان که تاکنون برای دریافت دز اول واکسن خود مراجعه نکرده اند باید در اسرع وقت با ثبت نام سامانه https://vaccine.salamat.gov.ir/login و پس از دریافت پیامک، نسبت به تعیین زمان و مکان تزریق واکسن خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون واکسن کافی در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار گرفته و مشکلی در قبال کمبود واکسن در سطح شهرستان وجود ندارد، اضافه کرد: در حال حاضر هفت پایگاه واکسیناسیون در سطح شهرستان راه اندازی شده و یک پایگاه نیز به صورت خودرویی نسبت به تزریق شهروندان اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.