مسئول سازمان سیما،منظر و فضای سبز آبادان گفت: بهسازی و کاشت درختان ثمرده در بوستان ها و بلوار های این شهرستان به زودی انجام می شود.

مریم علی نژادی، مسئول سازمان سیما،منظر و فضای سبز آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت: بوستان های محله ای در سطح این شهرستان به زودی بهسازی می شود و از مهرماه کاشت درختان ثمرده از جمله انجیر، زیتون، سپستان،سیب و توت در بوستان ها و بلوارهای آبادان آغاز می شود.

او کمبود نیروی کارگر در شهرداری، وجود تنها یک دستگاه آبپاش در شهرستان را از عوامل رسیدگی نامناسب به فضای سبز شهری آبادان خواند و  گرمای هوا، خشکسالی و بالا بودن سطح آب های زیرزمینی را از دیگر عوامل سرسبز نبودن این شهر عنوان کرد.

آپارتمان ها بلای جان بافت سرسبز دیرینه آبادان

علی نژادی ادامه داد: تبدیل خانه های ویلایی به بناها و آپارتمان های چند طبقه در سال های اخیر بافت فضای سبز شهری را از بین برده و به دنبال آن سرانه ی فضای سبز نیز کاهش یافته است.

او واگذاری و تبدیل مناطق منازل شرکتی مانند پالایشگاه توسط شهرداری آبادان به منازل شخصی به منظور تامین درآمد برای این اداره و را در کاهش فضای سبز شهری موثر دانست و افزود:با تدوین برنامه جامع زیباسازی برای این شهرستان و تعریف خط آسمانی معین برای برخی مناطق از ساخت و سازها با ارتفاع بالا در شهر کاسته می شود.

مسئول سازمان سیما،منظر و فضای سبز آبادان از تلاش ها برای افزایش سرسبزی این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در اسفند سال قبل پویش گل کاغذی برگزار شد که در آن شهروندان با دریافت نهال رایگان گل کاغذی و کاشت آن در باغچه خانه یا بیرون از منزل خود به افزایش زیبایی منظر آبادان کمک کردند.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.