مشاور وزیر ارشاد گفت: با ۷۲ دیگ، نیاز هزاران مددجو برای خوردن غذای مناسب برطرف و ارتباط بین خیرین و امداد جویان برقرار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ارباب سلیمانی مشاور وزیر ارشاد در مراسم افتتاح بزرگترین مرکز نیکوکاری و موکب ملی کمیته امداد بیان کرد:  امروز این حرکت به عنوان الگویی ملی در سراسر کشور است.

وی ادامه داد: گاهی جرقه‌ای در ذهن انسانی جاری می‌شود که به جریان تبدیل می‌شود امروز احسان و نیکوکاری راه روش ملی در سطح کشور است خیران ۷۲ دیگ را به یاد شهدای کربلا برپا می‌کنند و این حرکتی زیبا و شور آفرین را رقم می‌زنند سّر عدد ۷۲ در شهدای کربلا و حتی انفجار حزب جمهوری اسلامی وجود دارد و این موضوع را در این طرح می‌بینیم.

ارباب سلیمانی افزود: از برکات این طرح کم شدن فاصله بین فقیر و غنی است و آسیب‌های اجتماعی را برطرف می‌کند آن‌ها که اهل ثروت هستند نسبت به مالشان وابستگی دارند، اما در اسلام به دل کندن از اموال توصیه شده است .

وی بیان کرد: با ۷۲ دیگ، نیاز هزاران مددجو برای خوردن غذای مناسب برطرف و ارتباط بین خیرین و امداد جویان برقرار می‌شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برکت دیگر این طرح را زنده نگه داشتن یاد شهدا دانست و گفت: نوشتن نام شهدای کربلا بر دیگ‌ها سبب ارتباط معنوی با صاحب نام  است و پیوندی معنادار را بر قرا می‌کند چراکه شهدا مشعل هدایت و چراغ راه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرید
۱۲:۳۲ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
به منم کمک کنین قصد ازدواج دارم پول اش رو ندارم .

هر آزمون و آزمایشی هم باشه قبول دارم و میام سالمه سالمم
Iran (Islamic Republic of)
فرید
۱۲:۳۲ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
به منم کمک کنین قصد ازدواج دارم پول اش رو ندارم .

هر آزمون و آزمایشی هم باشه قبول دارم و میام سالمه سالمم
آخرین اخبار