نوجوان ۱۳ ساله‌ کرمانی با ساختن عناصر طبیعت از طریق هنر اوریگامی، اهمیت محیط زیست و نحوه حفاظت از آن را به کودکان و نوجوانان آموزش داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اتمام کارگاه‌ها و وبینار‌های آموزشی، مرجان شاکری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان از کیهان کشاورز، مدرس سلسله وبینار‌های آموزش اوریگامی عناصر طبیعت ویژه کودکان و نوجوانان تشکل‌های مردم نهاد، دفاتر تسیلگری و توسعه محلی تجلیل کرد. 

کیهان کشاورز نوجوان ۱۳ ساله‌ در این دوره آموزشی به صورت وبینار( سمینار آنلاین) با جان دادن به کاغذ و ساختن عناصر طبیعت از طریق هنر اوریگامی، اهمیت محیط زیست و نحوه حفاظت از آن را به کودکان و نوجوانان آموزش داد. 

اوریگامی هنری است که در آن خوب دیدن، تمرکز ذهن و به کارگیری ظرافت دستان بسیار مهم و مورد توجه است. هدف این هنر، خلق طرح‌های جالب با کاغذ به کمک تا‌های هندسی هست و به نوعی پرورش و هماهنگی ذهن و دست است.

به قول یکی از مدرسان دانشگاه کیوتو و استاد اوریگامی، تئوری اوریگامی را می‌توانیم برای همه چیز استفاده کنیم؛ چون که همه جا است.

اوری به معنی با اندیشه تا دادن و گامی به معنی کاغذ است. ترکیب آن‌ها با یکدیگر کلمه اوریگامی را می‌سازد؛ بنابراین اوریگامی هنر و اندیشه‌ تا دادن کاغذ یا صفحاتی از جنس پلاستیک، فلز و مواد دیگر برای خلق شکل‌های مختلف است و در ابتدا این طرح‌ها با یک برگ کاغذ مربع شکل آغاز می‌شود که هر روی آن ممکن است به رنگ متفاوتی باشد و بدون بریدن کاغذ ادامه می‌یابد.

این شکل‌ها تعداد زیادی از حیوانات، پرندگان، ماهی ها، وسایل بازی، وسایل دکوری، شکل‌های هندسی و اشکالی در ارتباط با گرافیک، معماری، صنعت و ... را شامل می‌شوند که مانند هر هنر و علم دیگری بر گرایش‌های مختلفی تقسیم می‌شود.

به طورکلی اوریگامی طیف بسیار گسترده‌ای از کودکان تا اساتید دانشگاه را در بر می‌گیرد و تمام مردم می‌توانند از آن لذت برده و با خلق طرح‌های جدید به تاریخ اوریگامی بپیوندند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار